Thursday, July 10, 2014

❤️ Please, Pray 4 Gaza ❤️

Assalammualaikum dan selamat pagi,

Seperti yang kita semua tahu bumi Gaza diserang lagi. Niesa tak mampu nak luahkan apa yang niesa rasa sebab terlalu sebak mengenang nasib saudara kita di sana. Mengenang nasib anak-anak kecil yang tak berdosa dibunuh dengan kejam. Allahu! Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.


Tak dapat dibayangkan situasi ketika ini. 


Banyak saluran sumbangan yang boleh kita bantu. Kalau tak mampu sumbang RM1k, sumbanglah RM100, kalau tak mampu jugak sumbanglah RM10 dan kalau tak mampu jugak sumbanglah RM1 pun dah kira Alhamdulillah. Bayangkan 100 orang sumbang RM1 = RM100, Kalau 1000 orang? dan kalaulah RM1 pun tak mampu juga, sumbanglah 1 doa, memohon agar saudara kita mendapat kemenangan.




mampu tak korang tengok tanpa ada apa-apa perasaan?tak mampu kan?buatlah sesuatu


Kita tak mampu pergi sana tolong angkat senjata tapi kita mampu angkat tangan berdoa kepada Allah agar saudara kita diberi kemenangan.



#Pray4Gaza


37 comments:

  1. Kejam gilaa sehh .. Pray 4 gaza. X sanggup tgk t,t

    ReplyDelete
  2. semoga Allah SWT melindungi mereka semua di sana..

    ReplyDelete
  3. salam. semoga Allah melindungi mereka :( :'(

    ReplyDelete
  4. Niesa... memang sedihh bah... terbayang kanak-kanak di sana.. Ya Allah! sedih sangat...bantu lah dgn DOA... mgkin sedikit wang ringgit itu akan menjadi saham akhirat kita..:(

    ReplyDelete
  5. sedih sgt2..ya Allah bantulah saudara2 kami disana............
    doa_untuk_Gaza

    ReplyDelete
  6. sama-samalah kita berdoa untuk saudara kita di sana..di bulan ramadan yang penuh kemuliaan

    ReplyDelete
  7. sedihnya :'(..xsanggup kmk mk nangga pic2 dorang dipos di fb..#prayforgaza#

    ReplyDelete
  8. allah akhabar..
    semoga dipermudahkan urusan mereka..

    invest :P

    ReplyDelete
  9. moga allah bagi mereka kekuatan :)

    ReplyDelete
  10. Ya Allah sedihnye tgk.keadaan diorg..Semoga Allah lindungi diorg

    ReplyDelete
  11. Marilah bersama2 kita terus berdoa agar dikurniakan keselamatan serta dipermudahkan jln kejayaan buat Palestin... aamiin ya Rabbal alaamiin.

    ReplyDelete
  12. #pray4gaza... bila fikir pasa org gaza memang sedih sangat... apa la nasib dorang kat sana :(

    ReplyDelete
  13. #PrayForGaza sedih tiap kali tgk berita psl ni.. tak mampu tahan air mata bila tgk kanak2 kecil kehilangan kaki/tgn.. hilang keluarga T___T

    ReplyDelete
  14. salam...slmt berpuase niesa....sedeh sgt kan....hanya mampu berdoa...semoga segala kekejaman di hentikan...save palestin...allah maha berkuasa.....

    ReplyDelete
  15. Kesian tengok penderitaan dorang..sampai bilakah penderitaan ini akan berakhir???semoga saudara kita akan sentiasa dilindunginya...Amin.....

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  16. Sedih na nangga cdak ='( hurmmmmmmmmm.. wordless.......... Allah jak gik pembantu cdak...

    ReplyDelete
  17. Moga Allah bantu dan bantu dan lindungi mereka.

    ReplyDelete
  18. sedih dan sakit ati.,
    jnji Allah pasti akn dtng...,

    ReplyDelete
  19. Masya Allah kita yg tengok pun macam tak sanggup dah tengok diorg dibunuh tanpa sebab camtu. Ya Allah selamatkan lah Palestin Ya Allah

    ReplyDelete
  20. salam. singgah sini sebelum bercuti raya esok hehe

    salam jumaat & selamat hari raya serta salam kosong kosong hee ^_^

    ReplyDelete
  21. Ya Allah, kau selamatkanlah mereka.. amiin...

    salam aidilfitri..!! :)

    ReplyDelete
  22. mmg sedih kan niesa.. lebih2 lagi bila tgk anak2 kecil dgn warga tua... mmg sedih sangat2... :((

    ReplyDelete
  23. Hello kak Niesa! Busy sgt ehh? Hehe lama tak update nii

    ReplyDelete
  24. doa senjata yg paling penting. moga Allah bantu mereka.

    ReplyDelete
  25. semoga Allah bantu kurangkan penderitaan mereka...

    ReplyDelete
  26. Assalammualaikum...niesa,

    Ya Allah ! kalau hancurkanlah musuh islam... dan kau selamatkanlah saudara2 kami... Amin.

    mselim3

    pls: bersama2 lah kita berdoa untuk saudara kita seislam .. hanya itulah senjata mukmin...

    ReplyDelete