Monday, April 21, 2014

❤ Entry merapu ❤

Assalammualaikum dan selamat petang,

Belum habis lagi nak blogwalking semua orang, hupdate entry dulu lah. Walaupun tak ada idea jadi niesa merapu je lah kali ni. Hujung minggu lepas, niesa pujuk mak supaya culik adik niesa punya anak(maksudnya anak saudara la kan?tiba2 kompius..hahaha) sebab dah rinduuuu gila dengan si kecik tu. Atuk dia asyik cakap dia dah berisi sangat, so sabtu tu g la ambik si kecik tu. Bila tengok muka memang gerammmm sebab comelll sangat! Seronok dia gi jalan-jalan, bila masuk dalam kereta nangis pulak. Budak-budak zaman sekarang tauu aje bila nak g jalan. =_="

Petang tu adik-adik semua main ngan dia, wat dia terkekek-kekek ketawa, pastu marah kat adik-adik malam nanti kalau dia meragam memang siap la!(ggrrr..buat muka garang dekat adik-adik). Malam semua orang dAh tidur dan korang tau budak ni meragam!kejap tidur pastu dia nangis, mata tutup pastu nangis pastu bila kendong diam. Habis 1 rumah niesa bawak pusing, cakap-cakap ngan dia. Bila dah mula lelap sikit-sikit tiba-tiba meragam lagi sampai la pukul 1 lebih pagi!(tak boleh dibayangkan bila ada anak sendiri nanti) hahaha.


Pukul12 malam mak bagi dia makan. =_=" (mata niesa dah macam tak boleh bukak je masa tu) pukul 1 lebih pagi baru la dia tidur tu pun bangun awal!pagi-pagi pukul 630 rasa macam ada orang tarik-tarik seluar niesa, punya la terkejut sampai terduduk. Pagi-pagi dah nangis nak kendong,padan muka niesa kan tak cukup tidur. Lepas niesa mandikan dia, niesa lak bersiap nak g kenduri kawen sepupu niesa. Semua orang ingat tu anak niesa, siap tanya "anak berapa bulan?" Senyum kambeng je la masa tu jawab soalan nenek-nenek.

Rupa sendiri pun dan macam mak-mak dah tu. =_="

Sekarang ni tangan dua-dua sakit or lebih sesuai kata lenguh kot. Yelah, jarang-jarang jaga budak. Ni betul-betul 2 hari jaga tau sampai tak lena tidur malamku. Lepas maghrib baru hantar dia balik, pukul 9 lebih niesa pengsan kepenatan. Baru sorang ok. Praktikal nak jadi "umi" ni kononnya!bahahaha.. astaghfirullahalazim
meroyan kejap.

mata dah sepet sama macam mak ngah dia ni. Nangis-nangis nak tidur, buai-buai dalam buaian tak gak tidur-tidur. Niesa siap berkaraoke lagi untuk si kecik ni.(suara tak sedap kot.HAHA) Last-last, main pulak kijenye.hai.. sabo je lah.

nota hati : Tadi tengah hari kedai makcik tak bukak, baru je nak beli aiskrim.. :( :(







34 comments:

  1. ala shomellnye die...practise make perfect...kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhik...betul tu kan kak..persiapan utk masa depan la katakan..hehehehe

      Delete
  2. Macam tu la dugaan menjaga budak kecik ni. Ada masa seronok tengok telatah sebab cute sangat-sangat. Time dia meragam, memang penat giler-giler punya. Tapi, selalunya orang-orang yang boleh jaga budak kecik ni, memang dikalangan orang-orang yang tabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..bak kata org dorg ni racun tp dorg jgak la madunya..haha..mmg penat..hukhuk..agak2 niesa ni tabah x eh..heee...

      Delete
    2. Kira tabah la jugak tu, tengah-tengah malam pun sanggup berjaga sebab terdengar suara baby nangis :-) Ada setengah parent tu, tengah malam anak menangis boleh buat derk jer. Tu selalunya golongan suami la kan. Ibu-ibu biasa anak nangis cepat je respon. Hehe

      Delete
  3. comel sangat..takpe niesa praktis jadi mak orang..nanti dah jadi mak tau le ari2 tak cukup tido

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tu la kan..jgn x merasa jga budak ni..nnti 1 hari merasa jugak..hehe

      Delete
  4. alolo.. anak sedara die comey tau.. hehee. bella thu penat jga bdk kecik ni. sbb bini sepupu masa pntg bella tlg jagakan. sbb die takut nak pegang. balik kerja kena mandykan si kecik. tak pe syg. practise make prefect tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..dlu biasa la jgak tp sekarang dh xbiasa sbb xde baby..hahaha..semua dh beso2..yeahhh!mom to beee la tp xtau bila..bahaha

      Delete
  5. alololo comel nya anak sedara. ehem ehem kak niesa bila lg ? kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak niesa?xdop calon lagiiiii..hahaha..

      Delete
  6. comelnya anak saudara niesa..niesa bila lagi..hehehe..tak pe praktis dulu..dah ada anak nanti seronok, memang tak akan cukup tidur sampai laa ni..itu lah ibu..berkorban apa saja demi kesejahteraan anaknya..(akak emo sekejap)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..pengorbanan seorg ibu..hukhuk..jgn emo kak..nnti niesa rasa gak tnggungjwb tu..hihi

      Delete
  7. assalamualaikum.

    singgah2 jalan2 kat sini..untung dapat tgk baby comel..

    penat tapi best jaga babykan? betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam,thanks sudi singgah..sangat best!haha..

      Delete
  8. dah nampak dah sifat keibuan disitu.. hehe
    singgah menabung sini..:)

    ReplyDelete
  9. laa.. dah jadi mak2 dia. hehe.. takpe nampak matang sikit :)
    comelnya lah anak saudara kak niesa, kirim salam kiss kat dia :3

    ReplyDelete
  10. wah2 niesa..ada contoh jadi ibu ....coming sun..biasalah bukan skali dua x de idea nak update entry.klau sob..hari2...digi2

    ReplyDelete
  11. so cute.... me too, i x boleh handle budak lama2. haha.. kurang naluri keibuan kot.

    ReplyDelete
  12. Eiii comel gila baby tu hihihih <3333
    Wah wah praktikal jadi umi lah piwittt hehehehehehhe.
    Inshaallah you'll be the best umi lah kak niesa ekekeke

    Tapi penat ah jaga baby/budak sebenarnya. Qila paham perasaan lenguh tu omg.....
    Alolo ciannya kedai aiskrim tak bukak TT_TT

    ReplyDelete
  13. bakat nak jadi ibu ibu tu dah ade dah..hahaha...menabung nissan sini..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  14. alaaaa comelnya dua dua. emmm. bagus kak. practice. hahaha.

    ReplyDelete
  15. hehe comel emm anak saudara akak. hehe. praktis make perfect laa katekann.

    ReplyDelete
  16. cute da jak ank saudara ktk niesa..gebu2..:)

    ReplyDelete
  17. Bagus..bagus.. Ada tokoh dah tu niesa..hihi

    ReplyDelete
  18. datang lagi skali menabung digi.. :)

    ReplyDelete
  19. Hahaha amboi kak Niesa. Dah practical da eh? Hihi kalau Nad tu taktau la camne T.T

    ReplyDelete
  20. Comeynya anak sedara Niesa.... mata sepet sama cam mngah dia... Bagus tu, Niesa... praktis dulu sblm jadi ibu... ada dah naluri keibuan tu... ^__*

    ReplyDelete
  21. Hihii comel.. budak2 ni mmg mcm2 perangai.. tp apa semua yg dilakukan pasti buat kita tersenyum nnti.. nakal budak2 ni jadi marah skjp je.. bila tengok waktu dia tidur jadi sayang.. hilang dah marah tu hehee.. :D

    ReplyDelete
  22. Budak shomel byk ragam memg bikin ati akak byk geram lorh

    ReplyDelete
  23. Comelnyaaaa. Takpa, praktis praktis. Hehe

    ReplyDelete