Sunday, January 05, 2014

❤ Mun Masih Mudak ❤

Assalammualaikum dan selamat malam,

Malam ni tiba-tiba rasa nak kongsi lagu lama orang-orang sarawak yang memberi maksud yang tersendiri. Tajuk lagu seperti tajuk entry - Mun Masih Mudak(Kalau masih muda) dan penyanyinya ialah Safar Ghafar. Ni lagu paberet mak niesa tau!hihi. Jom layan! Niesa ada sertakan lirik sekali..video kat bawah ni versi baru sebab yang tu je video yang sesuai. Video satu lagi sangat tidak sesuai untuk ditonton. Kihkih. Kalau korang nak dengar versi asal carik je kat youtube tajuk lagu Mun Masih mudak.selamat mendengar!




Mun Masih Mudak - Safar Ghafar

Mun masih mudak semua  urang suka (kalau masih muda semua orang suka)
Tubuh gik terit didiat mata (Badan masih ketat dilihat mata)
Dak urang dara ya dirindok daknya (Orang-orang dara tu di seronok mereka)
Macam dak lanyek dengan dak bunga (Seperti  lebah dengan bunga)
Dak urang dara sik nyedar dirik ( Orang-orang dara tak menyedarkan diri)
Mun orang laki mujinya kacak (Kalau orang lelaki memujinya cantik)
Mun pegi siya-siya nya ngekot juak (Kalau pergi mana-mana dia ikut juga)
Sampey molah sik senunoh (Sampai buat tak senonoh)
Nya diam ajak (Dia diam sahaja)
ooorangg dara! (oooorangg dara)
Ingatlah kitak semua ( Ingatlah awak semua)
Jangan ngekot hati mudak ( Jangan ikut hati muda)
Mun kenak pujuk kitak diam ajak ( Kalau kena pujuk awak diam sahaja)
Sik 'tak tauk perangey boyak ( Awak tak tahu perangai buaya)
Mun dapat hal kitak ditinggal giya ajak ( Kalau dapat hal awak ditinggal begitu sahaja)
Sik nya ngakuk molah kitak macam ya ( Dia tak kan mengaku buat awak macam tu)

Maaf kalau ada penggunaan bahasa melayu sarawak yang salah. Almaklum lah niesa bukan melayu jadi ada jugak la bahasa orang melayu sarawak yang niesa kurang paham. Biasalah bahasa orang-orang lama. Hehe. Lagu ni popular pada tahun 70an dan 80an rasanya. Lebih kurang macam lagu "Kalau berpacaran" tu jugak la mesej yang cuba di sampaikan. Ingat ya urang daraa oii..haha.okbai!xoxo

21 comments:

  1. Wah lagu dulu dulu T_T
    hehehhe kalau berpacaran`~~
    Huhuhu. Mun masih budak :D Huhu
    urang dara ingat ;) hihi

    ReplyDelete
  2. lagunya sedap..mesti nostalgia lagu ni kan..

    ReplyDelete
  3. kamek sik paham..tapi suka dengar...hihi

    ReplyDelete
  4. cub dengar tapi rersekat2 mugnkin masalah server internet. Rindu sarawak dah lama tak ke sana

    ReplyDelete
  5. wahhh, siap dgn gogolate. hehe. bella kne blajar ckp swak ni.
    request laksa sarawak plss !!

    ReplyDelete
  6. sekali dengar macam sedap gak muzik nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. boleh tahan lirik nya... hahahahah 18sx gitu

    ReplyDelete
  8. nenek ngan indai kamek suka nenga lagu ya. mun gik masak di dapur, lagu tok jak lah dinyanyinya xD

    ReplyDelete
  9. dulu2 memang banyak lagu yang berunsurkan nasihat kan?
    masa study akak suka dengar lagu iban, tak ingat pulak tajuknya.. hehehe..

    ReplyDelete
  10. Ahaha amboi, Nad cuma mampu baca lirik dia je ehehe :p

    ReplyDelete
  11. salam, tq sbb sd support blog saya,
    sedihnye.. nape blog saya xde dalam list jejaka tampan?
    terasa kita,
    hehehe....
    just joke...

    ReplyDelete
  12. tq sharing niesa.. memng x pnah dgr lagu dialeq sarawak ni..tambah2 lagu ni..best gak layan je dgar..tq shring..

    mnabung rhb :)

    ReplyDelete
  13. Unik & menarik.. ini pertama kali sy mendengarnya.. t kasih diatas perkongsian ye Niesa.. :)

    ReplyDelete
  14. Pertama kali dengar. Mesti femes kan kat sana. Niesa, jom join segmen IM, Segmen Blogger's Birthday :)

    ReplyDelete
  15. Pertama kali IM dengar. Niesa, jom join segmen IM, Segmen Blogger's Birthday :)

    ReplyDelete
  16. satu pengalaman baru dengar lagu dialeq sarawak..rajinnya niesa translate setiap lirik lagu ni :)
    nice sharing niesa :)

    ReplyDelete
  17. hehe seqonok seqonok! tak pernah tasneem dengaq lagi. sweet sweet ja lagu dia :)

    ReplyDelete
  18. Best lama tak dgr org swk speakg..CN sikit2 fhm la..4 thn kr swk..hehe

    ReplyDelete
  19. Kne tgk lappy jwbnye...kt hp xleh view

    ReplyDelete
  20. kamu masih muda ke maksud dia tu heeee

    ReplyDelete