Friday, January 24, 2014

❤ People nowadays ❤

Assalammualaikum dan selamat petang,

Tajuk entry omputeh gitu. Haha. Petang ni niesa ok tak bertukar pun jadi hulk kaler pink. aha! Petang ni matahari dah keluar, yeay! Harap-harap leh la keringkan baju yang belambak kat umah. Uhuk. Ok, nak cita pasal lain la cuba tengok gambar. 

Sumber gambar Facebook.

Betul tak? Betul tak? Sila angguk kepala kalau betul. Kesian kan lelaki-lelaki diluar sana. Inilah realiti sekarang kan? Dalam family niesa kesian kat abang niesa, nak kawen pun perlu buat loan. Punya lah susah nak kawen. Pihak perempuan pun tak membantu langsung, cuba la berfikiran jauh sikit kan? Berhutang semata-mata untuk kawen. Hemm. Sedih T_T nasib baik ayah niesa dah cakap awal-awal nanti kalau niesa nak kawen tak payah nak susah kan pihak lelaki. Bertuah kan bakal suami niesa nanti. *blushing!* (perasan lebih.ihik! ) oklah, nak balik dah. Yeay! Esok kerja.okbai!




24 comments:

  1. hahaahaha. buat mana yg perlu je. ringkas dan murah. lepas kawin nak pkai bnyak duit. hehehhe =) hulk pinkk yee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan..kan..kalau ada duit lebih boleh la buat lebih..xpun sharing is caring..atau bantu membantu...jgn la mengharap pihak lelaki je..
      Ouh yeah! Sekarang ni kalau niesa marah bertukar jadi hulk kaler pink..hikhik

      Delete
  2. betul tu niesa..ada y tak sedar wang ringgit bukan segala-galanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak...nnti lelas makin susah mcm mana nk tnggung family kan?

      Delete
  3. Ni kra bagi hint untuk sesapa yg nak hantar rombongan eh Niesa :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pssttt..kita2 ja yang tau ni..hahaha... ;)

      Delete
    2. okay okay. Paham paham. Hehe ;)

      p/s Yg lain apa tunggu lagi :p

      Delete
  4. niesa sana still ujan lgi ka? saya kat sini dah 4 minggu x ujan..tapi cuaca pagi dgn mlm mcm dah kat kundasang...he..he..tghari panas gila..owh itulah niesa..bab perkahwinan skrg memng sukar sikit..actualy islam itu mudah dan indah... buat je yg wajib,..tapi bila melibatkan adat dan budaya tu yg buat benda ni susah niesa.. kawin pun skrg kos mahai..kan best kalau dua2 pihak bleh bpakat..kongsi2 sama2..barulah terasa kemanisan dlm pkahwinan..ewah!!.. niesa dasyat la skrg tajuk entry pun dah speking london!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru ptg td x ujan sobri..tp malam ni tgk cuaca cm mendung je...sejukk kan sekarang..ada turun salji x?hehe...
      Betul2.. Jgn harapkan lelaki je..yg kawen tu bkn lelaki je kan?sama2 kawen jadi sama2 la bantu..lain la kalau betul2 mampu..(tajuk je sobri, entry x..nasib baik bukan cakap korea wpn sekarang sejuk..hahahah)

      Delete
  5. hahhaa..sangat beruntung bakal suami niesa nti...
    betul tu niesa, tak perlu lah nak membebankan pihak lelaki.. buatlah ala kadar.. sbb apa yg lbh penting adalah kehidupan yg bakal diharungi selepas khawin....

    ReplyDelete
  6. yaa. kan best kalau semua parent mcam tu, ini tidak. belum cari calon, list punya pnjang berjela. huhu

    ReplyDelete
  7. untunglah future hubby niesa...tp ye la org sekarang ni lepas kawen membayar hutang majlis kawen lak....tak semua tp ada yg mcm tu...tak syok la kan, beter duit tu guna utk penghidupan berkeluarga..hihi apapun terpulang kat individu.

    ReplyDelete
  8. ermmm betul tu.kesian pihak laki oo...sporting bapak ktk niesa,memahami..hehe..

    ReplyDelete
  9. Eee sakai nya T_T
    kesian abg kak niesa hm betul agak2 lah :)
    Jgn lah pihak perempuan menyusahkan sampai cemtu hiks.
    Future husband qila pun lucky okkkk hihihihi
    bertuah sape nnt dpt kak niesa piwittt hiks

    ReplyDelete
  10. Like how Madonna used to sing it, Cause we are living in a material world >.<
    No matter how high is the status, without the right Deen, we might not have a good relationship at the end wallahualam.

    ReplyDelete
  11. Assalammualaikum..niesa,

    memang realiti dunia dah macam tu.. nak kahwin kena buat loan buat hantaran , hantaran sekarang pun begitu mahal dan memang membeban pihak lelaki.. tp nak buat macam mana kan!..
    Tapi pape pun buat bersederhana k..

    mselim3

    ReplyDelete
  12. Hahaa.. mmg betul.. skrng ramai yg main langgar selamba je.. :)

    ReplyDelete
  13. kesiannya abang niesa..kita doakan yang terbaik untuk abang niesa ye..

    ReplyDelete
  14. Betul2...bila anak nk kawen jgn beban kan pihak laki2...rasanya kena tny boleh jd imam bila bersolat nti ke x,dah khatam ke blum...boleh mengaji ke x...tuh yg sbaiknya...kalo kerja bgus tuh dh kira satu bonus

    ReplyDelete
  15. betul sangat ni niesa....yang kedua tu yang terbaik....tak memilih...mujur ika dapat keluarga macam tu...cuma tinggal nak nikah n majlis je nanti ekehkehkeh

    ReplyDelete
  16. ok, kak Ros angguk kepala tanda setuju ni :)

    ReplyDelete
  17. itulah realiti yang berlaku sekarang...tak dinafikan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  18. hehe..dalam adat kami kak, tak kurang 10k hantaran.. ntahlah knpa mcm tu.. mungkin dah terbiasa dari dulu lg.. yg penting mampu sara anak bini dan jaga solat..insyaAllah..jika kta rajin usaha..rezeki ada dimana2 :)

    ReplyDelete
  19. bergantung kepada parent pompuan tu gak, mcm CN ramai terkejut bila bagitahu hantaran cuma RM6+++ walaupun degree holder..kelulusan tak penting, yang penting lelaki tersebut tahu mencari duit untuk anak bini :)

    ReplyDelete