Thursday, December 12, 2013

❤ Nasi Lalapan burung puyuh ❤


Assalammualaikum dan selamat petang! korang semua makan apa lunch tadi? niesa makan benda kat atas tu, Nasi Lalapan burung puyuh. Sebenarnya ni pertama kali niesa cuba sebab sebelum ni memang tak berminat nak makan lalapan. hihi. Tapi hari ni niesa tak bernasib baik sebab pergi kedai yang tak memuaskan. Harga makanan niesa ni nasi putih + burung puyuh + sambal-sambal tu = RM18. Dah la mahal, burung puyuh dia masin yang amat. Niesa rasa macam makan garam je sebab betul-betul masin. Memandangkan dah lapar sangat, niesa bedal je la. Kalau hari-hari makan boleh kena darah tinggi kot. ~_~

Niesa pilih kedai tu pun ada sebab. Sebabnyaaa....hahaha. Biarlah rahsia. Dulu kedai yang niesa pergi ni pernah gak masuk Jalan-jalan cari makan. Tadi nak cuba menu "Burung puyuh goreng bodo" tapi tak jadi lak. Nak cuba nasi lalapan dulu. hehe. Korang plak lunch apa tadi?

37 comments:

  1. kat siney tok niesa :)
    mun kmk makan d bintulu,kmk suka sofea cafe n ujong padang.hehehe
    ujong padang old skool u tapi sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cney ujung padang?kmk xtauk..haha..tok rah selera kpg rah medan..

      Delete
  2. wuu,sedap lunch akak! hehe :) dulu penah makan puyuh ni,kat kampung saya ada... hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha,tak sedap ke? saya makan kat kampung tu sedap je,hehe :)

      Delete
  3. kak? kenapa pagil lalapan? sebab lapan belaih ka? haha mahal nya. haritu tasneem pernah rasa sup burung puyuh. ya Allah, rasa dia.... hahah X_X sebab tasneem memang tak pernah makan burung puyuh kot, tu tak berapa suka. haha mungkin tu kali terakhir tasneem cuba makan. :P burung tu kan comel, nak makan pun kesian. mungkin tu kot salah sebab tasneem tak makan hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun xtau..kalau dlu org panggil lalapan sbb dlm 1 pinggan ada 8 jenis mknan..tp sekarang mcm xckp lapan je..akak pn xtau la nape dipanggil lalapan..hahaha..akak 1st time gak cuba..heee..

      Delete
  4. wah! nasi lalap... sukaaa..kak sukaaa...tapi sik sampai hati mo makan burung puyuh tu. haha. Mahal juga ya sis...
    kak lunch nasi goreng jak niesa.. sarapan pagi tadi tak habis..haha
    amboi! mcm tau je sebab apa nak makan kat situ tu?? huhu..saborrr ya dek! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..sedap jgak kak burung puyuh tp perapan dia ni masin yg amat..org tu ckp mahal sbb besar..heee...ehem2..kak atie semestinya tau.. ;)

      Delete
  5. Best gile burung puyuh tuh kan. best nye best nye

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh la..kena cari tmpt lain la pasni baru bestt broo..hihi

      Delete
  6. hai niesa..

    akak tengok lunch niesa ni hari..tertelan airliuq hehe..walau akak tak makan burung puyuh,still nampak yummy kan..

    nasi lalapan ni..akak tengok lebih kurang macam nasi ayam penyet kan niesa!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah..sama kak..dh mcm xde beza je niesa tgk...hehe

      Delete
  7. sedapnya burung puyuh... jarang kedai ade jual... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap kalau pandai cari kedai..hihi

      Delete
  8. adeh..
    RM18 pulak kena..
    hehe..
    mmg nasib x baik ler tue..
    balik kang singgah giant bli burung puyuh.
    goreng kt umah baru syiokkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah..mknan je dh rm18 ~_~
      wat sendiri lg jimat..

      Delete
  9. Sedapppnye yunk.. kecur air liurrr ni .. heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. dtg la sini kalau nk mkn..i blanja..hikss...

      Delete
  10. aka tertarik ngn ni.. "Burung puyuh goreng bodo"..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. niesa xpernah cuba lg makanan tu kak.. xtau la mcm mna rasanya...

      Delete
  11. Nasi lalapan tu apa? Mcm nasi ayam ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasi lalapan tu dia nasi putih je kak cuma lauknya je lain..dlu masa tahun 2011 niesa mkn nasi lalapan ada 8 jenis lauk dlm nya..sekarang ada 2 je..ulam & ayam/burung puyuh/ikan..huhu
      tapi bukan mcm nasi ayam mcm..lebih kurang mcm ayam penyet..

      Delete
  12. Wahhh burung puyuh :DDD
    Huhuhuhu
    Lalapan tu apaaa kenapa qila takpernah dengar T_T
    Heheheehhe ALLAH RM18

    huhuhu mahalnyaaaa omggg heheheh tapi betul. Bila lapar, bedal je semua yang ada ihihihi <3


    Heheheheh miss yaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..nnti kalau dtg borneo boleh la cuba yang..mcm2 ada..heee.. <3 <3 <3

      Delete
  13. Burung puyuh goreng bodo dgn nasi lalapan dua-dua takpernah try :/ Sian nad haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dtg la sarawak boleh la cuba..hihi

      Delete
  14. mesti brader buat air kat kedai nie kacak macam aaron aziz..sebab tu niesa makan situ kan??kan??kan??hahahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. isy..jauh panggang dr api..hahaha.. :P

      Delete
  15. mnunggu owner blog blnja,,
    hehehe agak2 bila la ey?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh aja!sila la dtg bintulu ye..hihi

      Delete
  16. Assalam.. nampak sedap sungguh burung puyuh tu.. berselera tengok. Nice sharing.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm, nampak je sedap..tp bila mkn..huhu..sabo je lah..kurang bernasib baik..

      Delete
  17. alamak niesa ssedapnya.. lama x makan burung puyuh goreng ini menu Nasi Lalapan burung puyu masakan tradisonal sarawak ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya bukan mknan tradisional sarawak ni sobri..niesa pun xtau sejak bila adanya nasi lalapan ni...mungkin dr seberang kot..

      Delete
  18. serius mmg mahal ! burung puyuh goreng sekor br RM4, cepat naik haji tokey kedai mkn ni ! hehe

    ReplyDelete