Tuesday, September 17, 2013

❤ cuti yg osemm!!! ❤

Assalammualaikum dan selamat petang!

Agak ketidakpuasan hati sebab cuti 3 hari je..nampak sangat tak bersyukur.. hahaha... Sebelum terlambat niesa nak ucapkan Selamat Hari Malaysia yg ke50! semalam agak tidak percaya sebab setelah beberapa tahun tak menjejak kan kaki ke Taman Tumbina Bintulu dan semalam merupakan hari yang agak osem sebab telah menjejakkan kaki kesana bersama seseorang yang osemmm jugak!hihi...nama tumbina ni di ambil sempena gabungan tumbuhan dan binatang jadi terjadilah tum+bina..nama dah pun Taman Tumbina dan semesti nya dalam tu ada tumbuh-tumbuhan dan binatang-binatang..lebih kurang macam zoo kot...satu2nya tempat yang "bolehlah" korang lawat kalau g bintulu..hihi.. bayaran masuk dalam tu RM2 utk dewasa dan budak2 tak ingat lak brapa..bukan x ingat..xperasan..agak penat jugak la nak pusing satu taman tu dan agak2 bleh tercabut kaki nih..yang penting niesa enjoyyy dan jadi pemandu pelancong la katakan.. hehe..tapi dalam banyak-banyak tempat.. cuma 1 tempat je niesa agak cuak nak lama-lama.. bila ke tempat ular sawa besa.. adoi.. abis lemah longlai segala tulang belulang yang ada..tapi agak tidak puas hati sebab rasa macam taman tumbina tu tak di jaga dan diselenggara dengan baik.. Harap pihak yang bertanggungjawab menjaga dan upgrade sikit tempat ni supaya nanti bila pelancong datang takde lah malu..komen ikhlas utk kebaikkan tempat sendiri.. Jom layan gmb plak...


Ostrich tu bg bontot plak..asyik nak lari-lari je..orang nak ambik gmb sama-sama pun xboleh..tau la pamess.. ~_~


Rimau ni sedap je bersantai.. memang tak berganjak dia dari situ.. tapi agak kurus.. kesian.. mungkin sebab harga ayam dan daging dah naik kot..hihi


nak jugak gambar ngan rimau nih.. ore kelate baru sampai Bintulu jadi tugas saya menjadi pemandu pelancong beliau..  (^_^)


suka caption utk gmb ni dekat IG.. "Mana satu jadi pilihan. The Deer or The Dear?" awww... sweet nye awak.. hahaha


Niesa harus menjelajah dalam taman tumbina ni lg sebab masih tak tau yang kat belakang tu binatang apa..kesian betul!hahaha.. org kat sebelah kita tu cakap nama binatang tu "api-api" oowww... baru tauu...hihi.. sorry kalau salah.. : p


lepas mengeluarkan peluh menjelajah taman tumbina kita orang lepak kat Bintulu waterfront.. tengok laut.. tapi takde gambar permandangan laut plak..hihi..next time niesa bg korang tgk ok?

tapi semalam mmg osemm dan happy dan bahagia dan banyak lagi...rasa macam nak panjang kan lagi masa semalam tu..hihi...btw thanks to him sebab dah menggembirakan hati patik..chewwahh!okbai!

6 comments:

  1. memang best kalau dapat cuti lama lama

    ReplyDelete
  2. bestnya bercuti..
    selamat hari malaysia ke 50!...

    ReplyDelete
  3. familiar la mamat tu.. mamat hana panggil dia hehe

    sangat menarik nama taman tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hana..dia cikgu gak..hahaha...baru posting ke bintulu awl july sama gak ngan hana kot..hehe.. ;)

      Delete