Thursday, July 26, 2012

❤ Mengidam!! ❤

Assalammualaikum dan selamat pagi!!sejak beberapa hari yang lepas dalam kepala niesa asyik terbayang-bayang satu jenis kuih ni..kuih selorot tapi ada org cakap celorot..mana-mana la janji bunyi sama..hehe..termengidam la pulak nak makan kuih tu..dah 2 hari cari baru semalam jumpa.. korang penah tgk kuih tu??ni ha...

Sumber : SINI

Akhirnya, merasa jugak anak tekak yang mengidam kuih ni..sedaaapppp!!bila jejalan kat bazaar semalam alamak!lupa!ingat nak join Bro Phreak-id punya projek..tapi fon xbawak..habis bateri la pulak..eksited sangat nak carik kuih sampai terlupa pasal projek tu..baru je nak memprkenalkan makanan-makanan sarawak..tapi takpe..ada banyak masa lagi kan bro? kawan-kawan yang lain jom la join sekali [Projek Blogger] 29 Hari Jelajah Bazaar Ramadhan Seluruh Malaysia. Syarat-syarat pun tak de la susah sangat..kalau korang nak join terjah je blog Bro Phreak-id tu..ok? Selamat berpuasa!!(^_^)

#Hari ke6 Ramadhan

16 comments:

  1. kuih apa ni?? macam siput pun ada bentuk dia

    ReplyDelete
  2. @Boni Kacak org sini panggil tu kuih selorot..sedap!!hahaha...

    ReplyDelete
  3. buat daripada apa ni?ada inti ke?nampak mcm rangup je.hehe...

    ReplyDelete
  4. @ Adhek niesa...
    he-em tuh bentuknya sama kayak lepeet.. hehehe...

    klo lepet isinya beras ketan dhek niesa...
    klo kuih selorot apaan isinya,,,

    ReplyDelete
  5. rasa mcm penah tgk tp nama dia tataw le apa....rasa dia camne agaknye.

    ReplyDelete
  6. @phreak-id dia xde inti..tp kuih ni lembut ada rasa gula apung..niesa xreti sgt pasal kuih ni..reti makan je..ekeke

    ReplyDelete
  7. @UmmiSyarni yg niesa tahu kuih ni drpd tepung berus,tpung jgung n ada gak gula apung..dia punya kerobong tu drpd daun apong..dia xde inti n xrangup..dia lembut je..sbb kalau keras dia xsedap..rasa dia mcm belemak ckit sbb ada cmpur santan..

    ReplyDelete
  8. @aryocahyalesmana rasanya belemak sedikit kalau lembut..ada rasa gula apong..niesa pun x tahu sgt la aryo..hehe

    ReplyDelete
  9. @Aishah Jahirah nama kuih ni selorot..ada org pnggil celorot=ce'lurut' sbb nk mkn kuih ni kena lurut kan daun kt lua tu dulu.. =)

    ReplyDelete
  10. kuih ape nie . rasenye mcm mane? tak pernah mkn pun heheh

    ReplyDelete
  11. @cikeyrah ni la kuih selorot..org ckp kt sarawak je ada..niesa pn xtau la kt sana ada ke x kuih ni..rasanya sedap!lembut!heheh..x terkata kesedapannya.. (^_^)

    ReplyDelete
  12. celorot?selorot?tak pnah tau pun.tak pnah nmpk.ni fest time tengok bnde ni
    sedap ea.

    ReplyDelete
  13. @Cendol ada org panggil selorot ada tmpt lain panggil celorot..kalau tmpt niesa selorot..sedap!!tp kalau kuih tu lembut mmg sedap la..hehe..mak niesa ckp kt sarawak je ada.. :D

    ReplyDelete