Tuesday, June 19, 2012

❤ Korbankan sedikit perasaan untuk pilihan yang terbaik ❤

Assalammualaikum dan selamat petang..hidup ni perlukan sedikit pengorbanan..bukan memberi harapan tapi memberi pilihan..first of all, niesa nak mintak maaf kalau dah buat siapa-siapa sakit hati or terasa sama ada secara sengaja atau pun tidak..bukan nak perasan retis atau apa-apa la yang buat org rasa annoying kat niesa..untuk kebaikan kita bersama.. okies??(KITA- Merujuk kepada sesiapa yang berkenaan)

1. Apa yang niesa buat selama ni untuk kepentingan diri niesa, perasaan niesa..selfish?yes i am.. bia la org nak kata apa pun..i dont care..siapa lagi yang nak menghargai diri niesa kalau bukan diri niesa sendiri..siapa lagi yang nak jaga perasaan niesa kalau bukan niesa..kan?kan?

"You know my name, not my story.
You've heard what i've done, not what i've been through. "
sumber : LIFE FACTS

2. Niesa tak pernah nak mempergunakan siapa-siapa untuk menghilangkan rasa bosan..tak pernah ber-sms dengan awak semata-mata untuk meluangkan masa yang betul-betul lapang sekarang ni..i'm not!and now niesa hilang sebab nak menghindarkan satu perasaan yang siapa-siapa pun tak kan boleh elak..dan cara awak layan niesa...walaupun kita sekadar ber-sms sahaja.. awak akan faham bila awak di tempat niesa.. dalam hidup ni, ada 3 jenis pertemuan yang ditakdirkan :

Jodoh dari Syaitan
Jodoh syaitan ini adalah merujuk kepada sepasang kekasih yang bertemu dimulai dengan pandangan mata, seterusnya bersentuhan tangan, bercinta dan akhirnya terlanjur di dalam percintaan itu. Dan akhirnya berkahwin, tetapi selepas terlanjur di dalam percintaan itu. Itu lah jodoh pertemuan yang dipanggil Jodoh Syaitan.

Jodoh dari Jin
Ini berlaku bila mana sepasang kekasih yang menjalinkan hubungan melalui bantuan Jin seperti membomohkan orang lain agar jatuh hati kepadanya sehinggalah mereka dapat berkahwin.

Jodoh dari Allah SWT
Jodoh yang lahir hasil pertemuan mata, turun ke hati dan dijaga batas perhubungan antara mereka sehinggalah akad (perkahwinan) berlangsung. Dan inilah yang dinamakan Syurga Cinta....
SUMBER : SINI , credit to Filem Syurga Cinta

Niesa nak yang ketiga tu.. semua orang impikan perkara yang sama bukan? dan niesa sangat-sangat nak mengelak jodoh yang pertama.. niesa bukan la seorang yang sempurna dan bukan lah seorang perempuan yang baik.. tapi niesa cuba berubah untuk menjadi yang terbaik buat bakal imamku..^_^


3. Buat kamu yang ingin melamar diriku.. *Blushing* kalau betul-betul kamu maksud kan perkara tersebut dan ikhlas dalam menjadikan niesa sebagai teman hidup..please, please, please..if u LOVE me.. SHOW it..niesa tak perlukan perkataan "I LOVE U" kamu..tapi sekurang-kurangnya bagi niesa rasa.. If u WANT me.. PROVE it...bukan melalui kata-kata or bukan bermaksud kamu buktikan dengan melamar niesa sekarang gak..BUKAN..kadang-kadang hati kita dapat tahu seseorang tu betul-betul perlukan kita atau pun tidak..kalau kamu atau awak sekadar maksudkan melalui kata-kata..Maaf.. Jangan salahkan niesa..

" Be with someone who won's stay mad at you,
who can't stand not talking to you, and who's afraid of losing you"
sumber : Life Facts

"In love, you can never escape pain. But at least you can choose between two kinds of pain :
the pain of commitment or the pain of regret"

" If someone really loves you, they wouldn't let you slip away no matter how hard the situation is.."

"It's not hard to find someone who tells you they love you, it's hard to find someone who actually means it.."

so that its..harap-harap awak semua faham situasi niesa..tak paham 100% tak apa..5% pun jadi lah asalkan apa yang niesa cuba luahkan sampai..sikit pun tak apa.. niesa manusia biasa ada perasaan..dah berminggu fikir pasal masa hadapan dan perasaan niesa.. hari ini adalah hari perhitungan.. semua pilihan di tangan anda.. dan hari-hari seterusnya diteruskan dengan KEPUTUSAN MUKTAMAD yang mungkin buat orang sakit hati atau dengan kata lain menyampah..terima kasih.. :)

sayang blog ketat-ketat..

2 comments: