Monday, February 28, 2011

tak nak bagi komitmen..

Salam guys..baru hari ni berkesempatan nk update blog..yela bz memanjang..bz merehatkan mata kot..beberapa minggu ni selalu je tdo awal..time2 cuti pun sibuk menyiapkan report..sambil2 wat report tu nisa blogwalking la tinggalkan jejak, baca2 entry blogger lain..dlm masa yg sma menyiapkan header dengan kreativiti sendiri..baru terasa kepuasannya...

hasil tangan diri sendiri..(^^,)

Actually bkn nk ckap pasal header baru...hari ni nk cakap pasal KOMITMEN..td tgh text ngan member..so cite la pasal aktiviti hari ni...terkeluar plak cerita pasal lelaki..eh..yg text ngan i tu pn laki tau..its about komitmen la..nisa cakap yg nisa tak nak bagi komitmen..komitmen apa?komitmen untuk serius on relationship kot...tp bkn dgn member yg nisa text tu la..mayb dgn mana2 lelaki yg cuba rapat ngan nisa..yg text ngan nisa tu juz a fren..nak cakap tawar hati mayb ada sikit kot..nak cakap tak percaya cinta tu..tidak sama sekali sebab cinta ni kan anugerah Allah..so kita sebagai hamba mestilah mensyukuri anugerah tersebut...

Cuma sekarang ni..nisa tak nak bagi komitmen untuk bercinta lagi dan ada hubungan serius..InsyaAllah nisa nk focus on study je..nak menolak kehadiran cinta tu..memang nisa ni tak mampu..biar lah kenangan lalu jadi pengajaran wat nisa supaya jangan mudah terpedaya dengan kata2 dan janji2 manis lelaki..tp xcakap tau semua lelaki tak leh percaya...nisa ambik tu semua sebagai langkah berjaga2...nanti kalau dah tiba masa & jodoh dah dekat..InsyaAllah..xlari gunung dikejar..kalau dah ditetapkan seseorang tu jodoh nisa...kawin gak kan?sapa la yg tak nk berumah dan bertangga..ehe...seperti yang nisa cakap tadi, buat masa sekarang nk focus kt pelajaran..

Apa yg jd kt diri nisa sebelum ni pun ada hikmahnya..nisa je yg xnampak..dan nisa yakin Allah bagi semua ujian ni sebab niat nisa..niat nisa dari dulu sampai sekarang xnak kawin awal..nak kejar cita2 dulu..nak jadi seorang executive yg berjaya..nak bahagiakan mak ayah..ingat lagi apa yg mak nisa cakap.."bagi dia sebuah vios dulu baru leh kawin.."..sentiasa ingt apa yg mak nisa cakap..perrggh!!vios tu..kena menabung 67sen dari sekarang kalau nk cepat2 kawin...haha...lagi satu nisa dh bernekad..kalau nisa dah berjaya nanti nisa nak tnggung adik nisa paling bongsu sampai dia habis belajar..tak kisah la sampai mana pun kan..yg penting nisa tanggung semua perbelanjaan..InsyaAllah..

Kesimpulannya, kalau nisa dah lama berniat lepas diploma aku nak kawin lah..!mayb sekarang ni nisa dah ada seorang lelaki yg bergelar kekasih kot..hikhik..mayb je la..tp sekarang ni..niat xnak kawin awal2..wat apa berkasih kalau xnak kawin awal kan??wat tambah dosa adalah...ambik kau!!dari situ nampak kan hikmahnya...sebab tu nisa bersyukur sangat2..Allah maha mengetahui...kita hanya mampu merancang..dan DIA yg menentukan....


ye2 je cam wat keje..padahal posing gedix je tu..ehe..(^_^)

No comments:

Post a Comment