Sunday, February 13, 2011

Boleh pinjam pemadam awak tak??

salam dan hai-hai petang..hari2 cuti yg tersangat la membosankan dan terasa kesepian dan kekosongan dan kesunyian dan kerinduan..brapa byk "dan" daa....awak,awak..ada pemadam tak?saya nk pinjam boleh??saya nk padamkan semua kenangan-kenangan indah saya ngan dia...saya nak padamkan semua yang dia cakap kt saya dari hati saya ni..dari fikiran saya ni..ada tak pemadam yg boleh padamkan semua tu??saya nk pinjam la....mesti ada kan?siapa yg ada pemadam tu cepat-cepat bg tahu nisa tau..nisa tnggu ni..huhu..
Petang ni tiba-tiba rasa nk luahkan something..tp tak terluah plak "something" tu..saja lepak2 depan laptop nk tgk gambar2 yg ada dlm lappy ni..tiba2 terbuka la plak folder "Cinta hatti kerr" yg diwujudkan oleh si dia tu...hurmm..bila dh terbuka tu..tertengok plak gmb2 yg ada..tiba2 hati disapa angin rindu kt dia..(pengaruh ayat2 novel dh masuk..ehe..)
Kenapa hati ni berat sgt nk delete gmb2 yg ada..berat sgt nk padamkan semua kenangan yg kte org ada..kenapa masih nk seksa jiwa dan perasaan ingat balik semua yg dh wat kita terluka..kenapa nisa?nisa rasa mcm tgh tgk wayang je bila teringat kenangan2 kte org..satu demi satu kenangan tu bermain-main kt fikiran nisa..betul org ckp bila bercinta semuanya manis..semuanya nmpk indah...bukan nisa tak cuba..nisa cuba elakkan perasaan yg terlalu indah tu..tp cm ne pn nisa lari..perasaan cinta ttp hadir dlm diri nisa sejak kenal ngan dia...nisa xsalahkan cinta..nisa xpnh salahkan dia gak..tp semua ni salah nisa..nisa yg percaya sgt kt dia...nisa yg berharap sgt kt dia..nisa yg bergantung sgt kt dia..semua salah nisa!
Sekarang ni nisa dibiarkan terkapai2 seorg diri menanggung rindu..dibiarkan seorg diri utk bangkit semula..nisa!wake up!buktikan yg engkau boleh bangun dgn sendirinya tnpa dia disisimu!jgn bazirkan airmata utk insan yg tidak pndai mnghargai cintamu!kalau hendak menangis..menangis la dgn sepuas hati(sedang bermonolog..jgn ganggu..(^^,) )
INSYAALLAH nisa...ALLAH sentiasa disisimu ketika senang apalagi ketika susah...itu yg pasti dan cinta kepada ALLAH ialah cinta HAKIKI....

snap by him.......

8 comments:

  1. pemadam itu adalah masa..

    anda di tagged :
    http://akudanchenta.blogspot.com/2011/02/senyum-tanpa-gigi.html

    ReplyDelete
  2. nisa..assalamuaaikumm..ade org x? hehe
    huhu..dulu kan, sy pon cr pemadam..mcm2 pemadam sy cuba..tp kan, mcm2 sy buat nak padam..agak susah..walaupun dah setahun sy cuba padam, tp tetap ade walau secalit..mungkin betul kata org, mmg susah nak buang kenangan indah..akhirnya,.sy buat keputusan..sy nak buka muka surat baru..mula dari muka surat yang tiada calit ape2 pon..bersih dan kosong..biarlah calitan yang kita cuba padam tu dimuka surat belakang..kita biarkan ia dibelakang..kia corakkan muka surat baru ni k..sy skarang lebih memahami apa itu hidup dgn muka surat baru itu..orang datang dan pergi, nisa..cuma kita kene relakan dia...semoga awk kuat..sy paham ape yg awk alami sekarang..kuatkan semangat! ambil masa untuk selak muka baru..ok..

    ReplyDelete
  3. smlm xleh komen. huhu.
    niesa jgn sedih2.. huhu. kite sdng melalui keadaan yg same kot. apa yg penting. kita mesti jadi kuat. jgn slalu sngt teringat kenangan2 lame. =)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. @Muhammad hamizan bin yusof
    waalaikumsalam..thanks a lot ye dgn nasihat tu..huhu..sedih plak.. insyaALLAH nisa akan cuba..apa2 pn trima kasih la byk2 sbb dh bg nisa semangat..

    ReplyDelete
  6. @Pinky Pixie
    semlm problm kot yati..ehe..insyaALLAHH nisa akan cuba jd kuat..kuat mcm yati..thanks ya..(^_^)

    ReplyDelete