Wednesday, January 05, 2011

suratan atau kebetulan

Hye!hye!
Malam yg suram ni..nisa nk keluarkan apa yg dh terbuku di kalbu...
dengan hari hujan,nisa pn hujan..
~layan lagu-Tuhan Beri Aku Cinta_Ayushita~

nisa.Seorang gadis congek@kuat nangis@sensitif...
-->tak suka semua tu!
semua manusia xpernah lari dari masalah...
termasuk nisa sebab nisa kan manusia...
terlalu banyak bebanan...akhirnya..macam ni la jadi..
tension!suka simpan masalah..sekarang meletup da....~
~next : Salam Terakhir_Sudirman~

Dalam hidup kita..
mesti kita tak jangka apa yg akan jd kan?
mesti kita xsangka..dlm byk2 org..kenapa kita perlu kenal kt seseorang...
Allah mesti dah tetapkan apa yg akan terjadi...
kenapa kita yg dipilih utk memalui semua tu...
sebab kita kuat??entah la..nisa xsekuat yg disangka....
nak cakap tu suratan dalam kehidupan?
(cam lirik lgu je ka?heee~..cetak rompak ckit je...)
ke semua tu kebetulan??
bila kita hayati lirik2 lgu suratan atau kebetulan_Sudirman..
pernah tak kita terfikir betul gak lirik2 lgu tu..
tapi kadang2 hati kita menafikan...bila semua berkaitan cinta...
cuba denga lagu Cinta Tak Bersyarat_Element..
nisa je kot yg ssh nk terima qada' dan qadar yg ALLAH dah tentukan..
nisa sll give up dengan hidup...
nak tahu kenapa??
sebab terlalu banyak dugaan yg nisa lalui...
semuanya berkaitan dengan perasaan...
luka2 lama masih belum sembuh..tp terluka lagi...
semuanya masih berbekas kat hati ni...semuanya xsembuh lg...
sedikit petikan lirik dr lagu Suratan atau kebetulan :
--> walau kita dihadapkan dengan pelbagai pilihan..
mengapa sering terjadi pilihan tak menepati..
hingga amat menakutkan menghadapi masa depan..
seolah telah terhapus sebuah kehidupan yg kudus....

nisa sekarang betul2 dalam dilema...
tak tahu apa nak buat...tak tahu nk luahkan kt sapa..
last2 dunia blog gak yg nisa pilih...
nisa tak kisah ada org baca ke x....yg penting...
apa yg nisa keluarkan dari hati nisa...
leh wat nisa tenang sikit n sekejap...
=(

No comments:

Post a Comment