Saturday, January 15, 2011

kehidupan part 4

Salam 1 malaysia!
hehe..setelah lama menyepi...baru hari ni de masa nk update entry...
nak cakap bz...xde la bz mana pn...
sebab xde mook sangat kot nak on9 + penat lak tu...
entry seterusnya..

~Remaja vs Money~
duit..duit..dimana kau duit...
sekarang ni serba serbi perlu duit...
nak g toilet pn perlukan duit...
kalau dulu2...tu zaman nisa kecik2 dulu la...
dpt 20sen pn dh hepi sgt2 dh...
budak2 sekang cm adek tersayang nisa...
bagi singgit xckp...kalau nisa ada 10 adek cm tu....
mati nisa bankrap..hahaha..
tapi bila bercakap pasal duit ngan zaman sekarang ni...
duit tu kira penting la gak....
nisa sekarang pn dalam proses mengumpulkan duit untuk sem depan..
hihi..nasib bek tempat praktikal ada bg elaun...
xde la sengkek sgt xde duit...
perempuan la paling banyak perlukan duit...
sebab tu la timbulnya pisau2 cukur ni...
tapi kalau zaman sekarang..
mahu laki ke perempuan ke sama je...
masing2 cari duit dengan jalan mudah je...
tapi kadang xleh nk salahkan pisau2 cukur tu semua..
sebab kita xtau kenapa dorg jadi cam tu kan??
org cakap dont judge a book by its cover...
so nisa xde hak la nk judge dorg...
yang penting kita tau sendiri cam ne cara kita nk cari duit...
haram atau halal sama2 la kita fikir semua tu pasti akan effect kt diri kita gak kan..
kalau kt family plak mesti la effect g family...
sekarang ni bukan nak cakap pasal org lain..
sama2 la kita ingat mengingati sesama sendiri...
hehehe...
nisa ni pun hidup dalam keadaan sederhana je..
adik-beradik pun ramai..dorg pn ramai yg sekolah g...
so bila bab duit2 ni kadang nisa pun boros gak...
heee~ =P
bila dah habis baru fikir..tadi dah beli ape ek??
duit habis..apa yg dibeli ntah apa pn xtau..haha..
tapi sekarang tengah belajar utk berjimat cermat...
beli pun benda2 penting je...
al-maklum la..sentiasa memikirkan masa depan....hahaha...
takut t bila ada emergency kita gak yg susah..
apa2 pun sekarang ni..
jangan la suka membazir membeli benda2 yg tidak diperlukan...
teett!!
hahaha...ada2 je la...apa lagi..
renung-renung.....
(^^,)

No comments:

Post a Comment