Monday, January 31, 2011

Cinta oh cinta....

Salam dan selamat malam, bertemankan dudu (teddy bear nisa) yg setia menemni dikala nisa kesepian ni nk cerita ckit pasal cinta. Ckit ke banyak??banyak kot, sebab kalau skit ti byk plak jdnya. Cinta oh cinta. Malam ni tiba2 nk kongsi pasal cinta. Tak kisah la kongsi cerita,pengalaman or apa2 je la yg berkaitan dengan cinta. Dalam diri setiap individu mesti ada cinta. Apa itu Cinta? Cinta nafsu? cinta mati? cinta harta? ataupun cinta Hakiki. wahh!cinta gak tu kan?hihihi...
Bila bercakap pasal cinta, kenapa mesti ada cinta? Nisa sendiri kadang2 cuba lari dari cinta. Cinta itu sangat indah bila kita bg kt org yg tol2 layak. Tapi cinta itu boleh buat kita gila bila bg kt org yg salah. Kita tak boleh salahkan cinta, sebab cinta hanyalah pinjaman Yang Maha Esa agar kita tahu mencintai diri sendiri. ( arrgghh!skema nye entry nisa mlm ni..ehehehe...)


Sebagai manusia biasa, kita mesti xblh lari dari semua tu kan? Apalg bla semuanya bkaitan cinta. Terlalu byk dugaan yg nisa dh lalui sampai kdg2 nisa terasa give up sgt2 dgn life nisa. Bak kata lagu wali band Cinta itu membunuhku, erkk!betul ke?hihi.. mcm mna pn kita lari dari cinta, semuanya hadir tanpa dipinta tnpa disedari. Cinta blh mengubah org baik-->jahat-->baik. Mungkin ada yg xsetuju dgn pndapat nisa, tp nisa berckp bkn melalui pemerhatian tp pengalaman. Kalau yg xsetuju tu nisa terima, tu adalah pendapat msing2. Kdang2 kita silap menilai. Menilai org yg kita syg, org yg kta cinta. Susah bila bercakap pasal cinta sbb diri nisa sendiri masih dilema + kecewa. Walaupun nmpk happy, tp hati hanya ALLAH yg tahu. Bila kita cuba lupakan semua masalah kita mesti akan ada 1 masa yg kita akan cuba utk lepaskan semuanya mcm apa yg nisa wat skarang. Nak kongsi crita pn trus blank, serabut semuanya. Bila dah serabut, menangis, menangis dan terus menangis. Be strong nisa! sebab tu la dpt gelaran Nisa congek oleh kwn2 yg sgt memahami..ehe..congek = kuat nangis..ehe...kira cm cengeng gak la tu..Bila dh bblogging ni ada gak la krang ckit nk nangis sbb sbuk meluahkan segala2nya kt dlm entry ni...cm ni la rupa entry bila kpala otak dh serabut. Semuanya pn serabut...
CINTA OH CINTA......
Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...

2 comments:

  1. yatie xnak bace kisah2 cinta lagi. T.T
    tiap2 mlm menangis.. grrr.

    ReplyDelete
  2. @Pinky Pixie
    opps..ehm..kita menerima nsib yg sma la yti..hurmm..tp ntah la..dh terbiasa plak nangis mlm2 ni..ape2 pn be strong gurl...=)

    ReplyDelete