Sunday, October 31, 2010

JODOH : JANGAN MERCARI TERLALU SEMPURNA!

KITA...manusia biasa yang tak sempurna..manusia yang tak pernah lari dari melakukan kesilapan...di uji dengan pelbagai cubaan dan dugaan...

KITA..manusia yang lemah...yang cuba menguatkan iman...yang cuba berubah untuk sentiasa dekat...dekat dengan pencipta...Ya RABB!

AKU...seorang wanita...yang cuba berubah...menjadi seorang yang sedikit sempurna....untuk seorang LELAKI yang aku cinta..dengan harapan cintanya membawa kepada cinta Yang Maha Agung..

AKU.....seorang hamba..yang terlalu banyak melakukan kesilapan..yang sentiasa lalai dengan keindahan duniawi yang penuh dengan tipu daya...

YA ALLAH...aku semakin menjauh...jauh dariMU..aku semakin lalai dengan hiburanMU ya ALLAH...

"Ya ALLAH..Engkau berikan lah aku kekuatan..ketabahan..dalam menerima qada' dan qadar yang telah Engkau tentukan...Engkau berikanlah petunjuk dan peliharalah hubungan kami agar kami sentiasa dekat denganMU...amin.."


Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.

Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....

~renungan bersama~

Friday, October 22, 2010

Nak Tips!!!

hye korg...
di tgh2 mlm yg dingin ni...
sedih!!!!!!!
sape2!
boleh x bg tips2 :
1. kurangkan sensitif
2. kurangkan merajuk
3. kurangkan manja
huhu....
rimas dgn perangai sendiri!
susah jd org yang terlalu sensitif... =(
susah jd org yg cepat merajuk... =(
susah jd org yg terlalu manja.. =(
tgk sekarang...
niesa xleh tdo dlm keadaan merajuk....
nk tnggu org pujuk...
sampai esok pagi kot....
nk pujuk dri sendri xreti plak...ehe....
blog ni gak la jg mangsa luahan hati....
dh cuba nk jd lebih matang...
tp xtau cm ne lg nk wat...
sikit2 nangis...
nangis..nangis dan nangis...
niesa = congek
tension la....
dengan esok test law g...
final utk tamadun islam...
sekarang ni GERAMJI!
rindu + sedih + tension + pening = ???
arrrgggghhhh!
xtau nk ckp ape lg..
skang ni tgh serabut!!
please help me... ='(

Wednesday, October 20, 2010

~ TaLam 2 MuKa ~

Kalau tgk tajuk entry pn korg dh tau kan apa yg niesa nk ceritakan....
peribahasa hari ini :

Talam dua muka bermaksud :
1. Orang yang berbuat baik kepada dua pihak yang bermusuh.
2.Berbuat baik dihadapan orang sedangkan dibelakang mengumpat atau memaki hamun.

well..lumrah hidup...dlm kehidupan ni mesti macam2 ragam org yg kita tgk...ada yg muka tembok,batu api n yg pling niesa xsuka talam 2 muka..depan kta bkn main baik lagi eh...blakang kita...amboi...pijak semut pn xmati tu....apa lgi klau talam 2 muka tu kawan kita sendiri...isy!isy!
nasib baik masih ada sedikit kesabaran untuk tahan dgn apa yg talam2 tu buat...ingat kata2 ustazah ku syg..."setiap kali mereka buat fitnah,kutuk mengutuk,hina menghina niesa' & niesa memaafkan kesalahan dorg...setiap kali tu la credit pahala masuk ke akaun niesa..."wahh... terima kasih talam2 semua..korg buat la apa yg korg suka yg penting sekarang ni niesa hepi dgn Mr.H!!hahaha...

" Cakap sahabat yg jujur lebih besar harganya daripada
harta benda yg diwarisi dari nenek moyang"
(Saidina Ali)

---> buat sahabat yg terchenta..."Qama a.k.a Kak Nur,Nameng & Yenn" thanks babe!!korg sahabat yg paling setia dan yg sentiasa memahami...LoVe U all sO mUch!!MMuuuaaaxxxx!!

Monday, October 18, 2010

RiNdu sGT!!

nite semua..
malam ni sedih gilerr!!
aarrrgghh!
dah la rindu!
dah bape hari xcakap thru fon...
bila malam ni dh ada masa...
benda len plak ganggu!
eeeeee!!!!!!!!!!
sedihH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
benci!benci!benci!
benci jd org sensitif mcm ni!!
help me please!!
xsuka!xsuka!xsuka!
rindu sgt2 kt awak tau....
hemm....
sori sebab wat awk tambah tension...
8'(
I MISS U SO MUCH.....!

Tuesday, October 12, 2010

~GeMbiRa!~

salam guys!
hahaha.....
pengumuman!pengumuman!
hadirnya saya disini...
ingin menyatakan...
pada hari ini...
masa ini...
ketika ini...
dan di saat ini....
KHAIRUNNISA BINTI DAHALAN
tersangat la gembira...!!

setiap masa senyum memanjang...
hati sentiasa gembira..berbunga-bunga....
pagi,petang,siang dan malam...
tidak tergambar kegembiraannya....
hheee.....(^_^)

semoga kegembiraan ini berkekalan...
amin..amin~
wahai MR.H.....
again & again.....
thanks a lot yah!
LOVE U SO MUCH!!!ehe....(^^,)


Sunday, October 10, 2010

selesai...

salam guys..
fuhh....baru ada kesempatan nk update blog...
bz!bz!bz!
pastu penat!penat!penat!
last program dh settle last friday..
ALHAMDULILLAH...
so now...
focus on final exam xlama lg...
OMG!
ada beberapa minggu je nk prepare...
nk study hard or study smart eh?ehehe....blh plak tny...
to MR.H thanks yahh!
thanks sbb wat org happy w/pun tension ngan program....
thank a lot!!!

hari ni pn agak kepenatan..
pagi tdi g bbq ngan membe....enjoy la jugak...
al-maklum la..sem depan smua nk g praktikal...
so tkt xleh jumpa dh....
huhu...MR.H....5 bln ++
xleh nk tgk senyuman dia.....
rindu gile nanti....
hopefully xlupa kt org cni....=(

xsabar plak nk balik Bintulu....!
huhu...dh tu hati ni rasa nk balik...rasa nk tinggal...
berat plak nk tinggalkan MR.H....ehe....
xpe2....ape ssh...sng2 belah 2 ati..
satu tinggal satu lg blah...
ehe...
sanggup???
oh tidak!!!!!!!
"Berkhidmat Untuk Negara"
Yang Benar ,
Wirawati Khairunnisa Binti Dahalan...
hheee....(^_^)

Sunday, October 03, 2010

~tAk sIHaT~

salam sahabat2 yg disayangi...hikhik...niat mlm ni ialah utk menghupdate aq pnya blog..tp xksampaian sebab aq rasa agak kureng sihat la plak...huhuhu...gastrik + pening + tension = @dasjnnrs!m11!
( niat mlm ni nk ubah penggunaan membahasakan diri dari AQ --> Niesa..hikhik..disebabkan kepala hotak ni tgh blank...ntah ape2 yg diluahkan melalui jari jemariku ini...)sampai disini sahaja buat mlm yg penuh dgn ketakutan,...??errkkk??ape2 la..senyum sokmo!hahaha...nitez!