Saturday, January 01, 2011

kehidupan part 3


Remaja vs Kawan
Happy New Year 2011!!!
Setelah sembuh dari demam yg teruk...baru la berkesempatan nk update blog..ehe...
2010 telah pun melabuhkan tirainya...
bubye 2010...hello!!2011....

Diteruskan dengan topik entry kita hari ni...
kalau cerita pasal remaja..org paling rapat mesti kawan kan??
kalau dalam hidup nisa...
macam2 jenis kawan yg nisa dh jumpa..
kawan sekelas,kawan baik,kawan sejati n kawan makan kawan pn ada...
adat la kan dalam hidup ni...

"Sahabat itu mudah dicari,Bagai pasir berjuta di pantai.....
Namun yang terbaik,sukar dikenal pasti....
Ibarat sebentuk cincin di tengah padang pasir yang luas.."

Kalau cerita pasal kawan..mmg ssh nk percaya kawan yg baru beberapa tahun kta kenal...
lain la kalau dh lama kenal..semua org mesti ada bestfriend kan??
dan setiap tahun mesti dapat kenal kawan baru...
tapi...x semua kawan yg kita kenal baik,memahami,jujur n semua yg sewaktu dengannya...
manusia ni kan macam2 ragam..jadi x hairan la ada yg jenis makan kawan...
kalau nisa..suka kawan yg sempoi..gila2...kalau 1 kepala mmg leh wat kawan la...
kita berkawan ni pun xde la setiap hari sampai ke tua baik je...
mesti la kadang2 ada salah paham...gadoh2 tu biasa la...
adat dalam persahabatan...tp kalau bab fitnah menfitnah ni la yg paling x suka...

Dalam hidup nisa..pernah la gak kena fitnah ngan kawan sendiri...
dah tu pulak cuma sebab lelaki......
sebab sorang lelaki kawan sendiri sanggup fitnah kita mcm2....
cam tu ke kawan???
nasib baik la ustazah selalu bagi nasihat...kalau x sampai sekarang masih bedendam...
lagi kawan yg sentiasa memburukkan nama kawan kt belakang kita..
kat depan kita ye2 je baik...buruk kan nama org lain...
bila belakang kita..baik punya dia kutuk kita...
macam tu ke kita panggil kawan???
wahh...tu kawan versi musuh dalam selimut tu...
kawan ohh kawan...
kalau nk cari kawan tu pandai2 kita la...
jgn pulak dapat kawan yg baik...kita plak yg jd kawan yg xbaik...
kalau kita nk kawan yg baik..kita pn mesti la jd seorang kawan yg baik dan jujur..
jgn pandai nk judge org je...diri sendiri kita tak cermin dulu....
apa2 pn sentiasa ingat....
"Dont judge a book by its cover"

" Cakap sahabat yg jujur lebih besar harganya daripada
harta benda yg diwarisi dari nenek moyang"
(Saidina Ali)


No comments:

Post a Comment