Saturday, December 18, 2010

kehidupan part 2


CINTA vs REMAJA
aku mulakan kisah perjalanan hidup aku dengan kisah cinta...
nak tahu nape??
sebab cinta adalah cabaran dan dugaan yang besar dalam dunia remaja...
Dunia remaja la yg plg byk dugaan perasaan...
begitu jugak dalam hidup aku...
terlalu banyak dugaan yg aku lalui...
cinta..cinta..dan cinta lagi...
aku pernah nekad...jauhkan cinta dari aku...
aku pernah berazam jgn cepat sgt percayakan cinta...
tapi....
semakin mulut aku menidakkan perasaan tu..
selagi tu perasaan tu hadir...
cam mana pn aku lari...perasaan tu tetap kejar aku...

"kita manusia biasa yang punya hati dan perasaan. Walaupun kita cuba elakkan diri daripada perasaan tersebut..tetapi cinta tetap akan hadir tanpa kita sedari tanpa kita pinta..."

hari ni aku bercakap pasal cinta..
sebab...cinta aku dipermainkan...sebab aku terlalu percayakan cinta...
Aku akan cuba terima kalau dia betul2 pilih ISLAM dr cinta yg dia sendiri semai dalam hati aku..
tapi...dia cuma gunakan Islam untuk lari dari semua benda..
dia cuba bercakap pasal ikhtilat...
aku tahu agama aku tak sekuat agama dia dan rakan2nya..
tapi ingat...dunia skang dh maju...aku boleh search je maksud ikhtilat tu..
semua maklumat ada kt hujung jari je...
dia cuba ingatkan aku pasal ikhtilat...tp dalam masa yg sama dia yg ikhtilat...
ikhtilat moden...sms dgn pmpuan...chatting dgn pmpuan..siap menggunakan bahasa manja..
tu bukan ikhtilat???dh la sembang bkn pasal kerja...
itu yg dia cakap pilih islam???
aku benci sangat kat lelaki macam tu...sangat2 hipokrit...!
orang cakap cinta itu buta...
tapi sebenarnya kita yg buta menilai apa itu cinta...
disebabkan cinta aku kat dia...
aku mula berubah...berubah menjadi seorang yg pendendam..
aku cuba menerima qada' & qadar yg telah ditetapkan...
tapi aku tak boleh terima dengan cara dia yg menggunakan islam semata2...
aku bukanlah budak2 yg baru berumur 9thn...
aku remaja 19thn yg boleh berfikir dengan logik...
apa yg dia dh tanamkan kt diri aku..dan apa yg dia dh buat kt diri aku..
aku akan ingat sampai bila2....
semuanya masih berbekas dihati aku...

kisah hidup remaja aku + cinta...
sangat menduga imam aku sebagai seorang wanita...
aku hampir tumbang dengan hambatan cinta....
aku hampir terkubur dan tak mampu untuk berdiri semula...
Ya ALLAH...
hanya dengan MU aku bersandar...
Engkau tabahkan hati hambuMu yg lemah ini...
semoga Engkau membuka hati ini agar sentiasa ingat Engkau sentiasa disisiku...
amin~

"Cinta memang wujud.Ia lahir bersama manusia,Cuma kita yang tak dapat menilai erti sebenar cinta.Saat kau lahir ke dunia ini kau diwarnai dengan cinta kedua ibu bapa kau. Manusia gemar menyalahkan cinta bila apa yang mereka harapkan tidak kesampaian.Kita lupa cinta hanyalah pinjaman Yang Maha Esa agar kita tahu mencintai diri sendiri.."

No comments:

Post a Comment