Sunday, December 12, 2010

Kehidupan part 1...

kehidupan..
apa yg kita dpt simpulkan tentang kehidupan??
org ckp hidup kita ni mcm roda..
kadang2 kita kat atas...kadang2 plak kt bawah...
kehidupan semua org berbeza..
ada yg hidup sempoi,happy go lucky & ada plak yg hidup merana..
kita selalu mengeluh,knpa hidup kita cm ni..
selalu ditimpa masalah...
tp pernah tak kita fikir..
kenapa ALLAH bg kita kehidupan mcm tu...
mesti ada sebab kan??
dan..
kita pernah tak terfikir kehidupan org lain..
yang lebih teruk dari kita..pernah??
kehidupan part 1 ni,
aku nak cerita pasal kehidupan2 yg aku lalui skang..
kehidupan sebagai seorang wanita yg semakin meningkat dewasa...
aku ni hidup dalam keadaan sederhana..
sebagai seorang makhluk ALLAH yang lemah...
tipu la kalau aku tak pernah mengeluh dengan hidup aku..
kadang2 kita ni kalau senang,bahagia,gembira..
susah sangat nk ingat kat DIA...
tapi bila dah susah,risau,merana..
mulalah mengeluh,putus asa dan mulalah timbul persoalan2 seperti :

"kenapa aku??kenapa ALLAH bagi ujian ni kt aku sedangkan aku tak kuat...!"

atau

"kenapa asyik aku yg perlu lalui semua ni..apa salah aku..??"

dan ini..

"kenapalah hidup aku tak macam orang lain..kenapa perlu aku yg diuji sebegini rupa..?!"

semua persoalan tu pernah timbul kt kepala hotak aku ni..
memangla sebab dah aku tengah cerita pasal kehidupan aku..
jadi bahan rujukannya mestilah diri aku..
semua cerita2 ni melibatkan dari semua aspek..
study?family?kawan?kewangan?CINTA??
hahaha...macam2 lgi la...
sebab tu aku nk crita satu persatu..
xde la serabut sangat...
so,
part 1 ni kira intro je..
hehehe...
aku penat sangat sbb tu agak kurang rajin sikit nk meneruskan kisah benar ni..
hahaha..
nnti bila masuk part 2..
aku kena wat cabut undi nk pilih topik mana terlebih dahulu..huhu..
apa2 pn..nntikan...nitez!

No comments:

Post a Comment