Friday, September 24, 2010

~LoVe or HaTe~


" Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya.
Jangan pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya."

Salam semua pembaca..entry aq kali ni nk luahkan perasaan aq yg entah brapa lama aq simpan..
aq bukan nk kan simpati..tp drpd aq simpan baik aq kongsi...kurang la sikit beban perasaan aq ni...
aq xkisah brapa ramai yg baca entry aq ni...kalau xde langsung pn xpe gak...
(aq xsedia lg nk bg dia baca entry ni..tp aq akan bg gak dia baca...hehe...)

" Cinta itu apabila anda bertemu dan membuat pilihan yang tepat"
aq ada kenal sorang lelaki ni...mula2 aq nk anggap dia sebagai kawan je...xlebih dr tu...
dia seorang lelaki yang agak beragama gak la...kira ada ciri2 lelaki soleh la ktekan..
(sapa yg xnk dpt suami soleh kan??klau aq la...bersyukur la sgt2 klau dpt..hihi....)
aq pn xtahu knapa la aq boleh suka ngan dia ni...tp klau suka je xpe la kan?xkisah la sgt...
cuma aq tkt perasaan aq lebih dari suka..tu dh dalam zon bahaya tu...

cerita pnya cerita...
cam ni kisah mulanya aq perasan dengan perasaan aq...
(pelik sungguh entryku ini...haha...skema tol..isy!hheee~)
dulu masa aq mula2 kenal dia..aq dh tanamkan dlm diri aq..yg aq xkan jatuh cinta!
(wah..semangat gitu...ehe...)
aq ckp cm 2 sebab ada 2 reasons :

1) time tu aq kira baru beberapa bulan break up ngan boy aq...
2) time tu gak aq rasa dia ada makwe...xkan aq nk jd pmpuan bodoh kot..tidak3!

di awal perkenalan kami pn awal2 dh kena fitnah...byk gak cubaan dan dugaan aq kenal ngan hamba ALLAH ni...ehe...x kisah la...dh nmanya cobaaaaannnn...(intonasi filem P.Ramlee ye..ehe....) time tu tipu la klau aq ckp aq xsedih kan...sbb lepas kes tu je...dia trus x sms ngan aq...tp Alhamdulillah la..kte org baik semula...ehe...(hepi sesgt tau..)pas tu kte org mula rapat bila datangnya Ramadhan...(rapat ker yek??bg aq rapat la sbb sll gak kot aq msg ngan dia..dan apa yg pling pnting dia la yg jd alarm aq bgun sahur..terima kasih kt dia...)hari2 aq jd hepi..kdg2 tu bila dia bgnkan aq x sedar2...al-maklumla...tidur mati...haha...penat ye...sbb tu xsedar2...(ayat cover..hikhikhik...)bila xbgn lgi tu dia akan call aq..part call tu aq suka sgt..haha..sbb aq suka dgr suara dia..ehe..sssshhhhhh...klau dia tahu msti aq malu...ehe...kdg2 tu lepas dia letak je..aq akan senyum sorg2...mata ngantuk pn jd x ngantuk...haha..teruk betul kan?aq ni plak bila dh snym boleh x ingt dunia..penah gak satu hari...roomate aq perasan yg aq ni senyum sorg2 lepas ckp thru da fon...sampai terkantoi tu...ehe..to my roomate...jgn ngade2 nk bukak kesah rumah tangga kta eh...haha...bahaya....klau boleh nk sesgt sembang lama2 ngan dia..tp malu ar...mana nk taruk muka ni nnti..

tu kisah bulan Ramadhan..
ni plak kisah bulan Syawal...lain plak critanya pd bulan ni...
tiba2 satu malam yg hening..aq termenung sambil dengar lagu jiwang
lagi la berkaratz...haha..ape la..ayat mainkan peranan yek...ehe...
malam tu aq mula terfikir...
why?kenapa?kenak?
~ bila dia xmsg aq je..aq msti risau..aq msti fikir mcm2 yg negatif psal dia..
~ bila dia x tegur aq or wat2 xkenal aq,aq msti rasa kecik hati..
~ bila aq nmpk dia sembng baik ngan classmate dia...msti aq jeles..marah..
~ bila aq nmpk dia dr jauh aq msti snym sorg2..hehe..mcm dia
prasan pn aq senyum kt dia...
~ bila dia dpn aq..tiba2 ada yg berdegup kencang..nk tahu apa?jantung aq..
~ bila mulut aq cakap aq benci dia..hati aq mesti ckp aq syg dia...
~ Bila aq cuba lari dr dia..aq jd org yg xtentu arah...smua aq wat jd xbetul..

pendek kata aq dh mcm org kena penyakit A...
nk ckp aq jatuh cinta...no way!AQ TAK LAYAK wat dia....
"lelaki yg baik adalah untuk perempuan yang baik"
aq ni xckup baik...sbb tu aq mula hindarkan diri dari dia...
"maafkan kmk k ktk..."
aq cuba berubah..sebab dia...mmg la mula2 aq berubah sebab dia..
tp sekarang ni x..aq dh sedar aq mmg ptut berubah lama....
dulu aq memang suka kat dia..tp aq tkt..mula2 suka..nnti cinta..
lepas tu kecewa dan mula terluka...
korang pn mesti xnak terluka kan??sakit oww..susah nk sembuh...
tapi bila aq baca ayat ni..
"Perasaan cinta bermula dari mata,perasaan suka mula dari telinga.Jadi,jika kita berhenti menyukai seseorang yg kita suka.Umpama kita membuang telinga kita.Tapi jika kita cuba menutup mata kita.Cinta berbuah menjadi airmata.Setiap org akan mengalami ini dalam hidup mereka."---> so?apa yg aq perlu buat??klau aq buang mata dan telinga aq..cacat la aq nnti...
huhu...xnak2....

p/s : klau satu masa lelaki yg aq maksudkan tu baca entry ni..ni pesanan wat dia..
"sori k if entry mek nyusahkan ktk...abaikan jak mun ktk xsuka k??ada last ayat k ktk..
~kita manusia biasa yang pnya hati dan perasaan.Walaupun kita cuba elakkan dari perasaan baru itu,tetapi cinta tetap akan hadir sama ada kita sedar atau tidak.~
(^_^)

No comments:

Post a Comment