Friday, July 09, 2010

Jatuh cinta???

kali ni aq nk kongsi sikit perasaan aq sejak 2,3 hari ni...perasaan yg ssh aq sndri nk tafsir...n ape lg nk elakkan..sejak aq rapat ngan seseorang...aq pn xtau cm ne aq lh selese ngan dia..dia lah tempat aq meluahkan segala kekecewaan...semua nasihat dia aq leh terima padahal b4 ni aq paling susah nk terima nasihat dr org lain....tapi aq xnk cepat melatah ngan perasaan ni..aq tahu Allah nk uji aq...lagipun dia dh anggap aq macam ADIK dia sendri..jadi aq xbrani la nk cakap lebih2 lagi pun dia sanggup tolong aq..aq terharu sangat dengan perhatian yang dia bg kt aq...walaupun kte org xpernah berjumpa sebab dia study kt pahang..kenal pn dr membe then kenal plak dia thru FB...

persoalannya boleh ke x aq nk halang perasaan ni dr terus mencuri hati aq ni???mampu ke x aq nk halang prasaan ni...susah jugak aq nk tafsir perasaan aq sendiri..lebih2 lagi bila semuanya berkaitan dengan hati...bak kata pepatah "ikut hati mati,ikut rasa binasa"..jadi aq mesti la bersabar dengan semua ni..kerana cinta abadi ialah CINTA ALLAH...cinta kepada manusia merupakan fitrah...aq sebagai manusia biasa tak mampu menghalang perasaan tu drpd hadir..smua org ingin dicintai dan mencintai...aq harap dan mintak sgt2 kt ALLAH spya perasaan aq kt dia cepat2 la hilang..bg aq perasaan ni mainan hati...aq xsanggup kecewa lagi...tp kalau ALLAH memang telah menetapkan dia adalah jodoh buat aq...aq redha dengan segala takdir yang telah ditentukan..dengan itu aq kongsi jugak la "Doa Buat Kekasih" yang aq dapat dari membe2 aq...

Tips Doa Untuk Kekasih

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...
Seringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan periharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu
yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat
membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang
soleh dan solehah...

Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia
dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api
Neraka...

Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin

No comments:

Post a Comment