Saturday, December 18, 2010

kehidupan part 2


CINTA vs REMAJA
aku mulakan kisah perjalanan hidup aku dengan kisah cinta...
nak tahu nape??
sebab cinta adalah cabaran dan dugaan yang besar dalam dunia remaja...
Dunia remaja la yg plg byk dugaan perasaan...
begitu jugak dalam hidup aku...
terlalu banyak dugaan yg aku lalui...
cinta..cinta..dan cinta lagi...
aku pernah nekad...jauhkan cinta dari aku...
aku pernah berazam jgn cepat sgt percayakan cinta...
tapi....
semakin mulut aku menidakkan perasaan tu..
selagi tu perasaan tu hadir...
cam mana pn aku lari...perasaan tu tetap kejar aku...

"kita manusia biasa yang punya hati dan perasaan. Walaupun kita cuba elakkan diri daripada perasaan tersebut..tetapi cinta tetap akan hadir tanpa kita sedari tanpa kita pinta..."

hari ni aku bercakap pasal cinta..
sebab...cinta aku dipermainkan...sebab aku terlalu percayakan cinta...
Aku akan cuba terima kalau dia betul2 pilih ISLAM dr cinta yg dia sendiri semai dalam hati aku..
tapi...dia cuma gunakan Islam untuk lari dari semua benda..
dia cuba bercakap pasal ikhtilat...
aku tahu agama aku tak sekuat agama dia dan rakan2nya..
tapi ingat...dunia skang dh maju...aku boleh search je maksud ikhtilat tu..
semua maklumat ada kt hujung jari je...
dia cuba ingatkan aku pasal ikhtilat...tp dalam masa yg sama dia yg ikhtilat...
ikhtilat moden...sms dgn pmpuan...chatting dgn pmpuan..siap menggunakan bahasa manja..
tu bukan ikhtilat???dh la sembang bkn pasal kerja...
itu yg dia cakap pilih islam???
aku benci sangat kat lelaki macam tu...sangat2 hipokrit...!
orang cakap cinta itu buta...
tapi sebenarnya kita yg buta menilai apa itu cinta...
disebabkan cinta aku kat dia...
aku mula berubah...berubah menjadi seorang yg pendendam..
aku cuba menerima qada' & qadar yg telah ditetapkan...
tapi aku tak boleh terima dengan cara dia yg menggunakan islam semata2...
aku bukanlah budak2 yg baru berumur 9thn...
aku remaja 19thn yg boleh berfikir dengan logik...
apa yg dia dh tanamkan kt diri aku..dan apa yg dia dh buat kt diri aku..
aku akan ingat sampai bila2....
semuanya masih berbekas dihati aku...

kisah hidup remaja aku + cinta...
sangat menduga imam aku sebagai seorang wanita...
aku hampir tumbang dengan hambatan cinta....
aku hampir terkubur dan tak mampu untuk berdiri semula...
Ya ALLAH...
hanya dengan MU aku bersandar...
Engkau tabahkan hati hambuMu yg lemah ini...
semoga Engkau membuka hati ini agar sentiasa ingat Engkau sentiasa disisiku...
amin~

"Cinta memang wujud.Ia lahir bersama manusia,Cuma kita yang tak dapat menilai erti sebenar cinta.Saat kau lahir ke dunia ini kau diwarnai dengan cinta kedua ibu bapa kau. Manusia gemar menyalahkan cinta bila apa yang mereka harapkan tidak kesampaian.Kita lupa cinta hanyalah pinjaman Yang Maha Esa agar kita tahu mencintai diri sendiri.."

Sunday, December 12, 2010

Kehidupan part 1...

kehidupan..
apa yg kita dpt simpulkan tentang kehidupan??
org ckp hidup kita ni mcm roda..
kadang2 kita kat atas...kadang2 plak kt bawah...
kehidupan semua org berbeza..
ada yg hidup sempoi,happy go lucky & ada plak yg hidup merana..
kita selalu mengeluh,knpa hidup kita cm ni..
selalu ditimpa masalah...
tp pernah tak kita fikir..
kenapa ALLAH bg kita kehidupan mcm tu...
mesti ada sebab kan??
dan..
kita pernah tak terfikir kehidupan org lain..
yang lebih teruk dari kita..pernah??
kehidupan part 1 ni,
aku nak cerita pasal kehidupan2 yg aku lalui skang..
kehidupan sebagai seorang wanita yg semakin meningkat dewasa...
aku ni hidup dalam keadaan sederhana..
sebagai seorang makhluk ALLAH yang lemah...
tipu la kalau aku tak pernah mengeluh dengan hidup aku..
kadang2 kita ni kalau senang,bahagia,gembira..
susah sangat nk ingat kat DIA...
tapi bila dah susah,risau,merana..
mulalah mengeluh,putus asa dan mulalah timbul persoalan2 seperti :

"kenapa aku??kenapa ALLAH bagi ujian ni kt aku sedangkan aku tak kuat...!"

atau

"kenapa asyik aku yg perlu lalui semua ni..apa salah aku..??"

dan ini..

"kenapalah hidup aku tak macam orang lain..kenapa perlu aku yg diuji sebegini rupa..?!"

semua persoalan tu pernah timbul kt kepala hotak aku ni..
memangla sebab dah aku tengah cerita pasal kehidupan aku..
jadi bahan rujukannya mestilah diri aku..
semua cerita2 ni melibatkan dari semua aspek..
study?family?kawan?kewangan?CINTA??
hahaha...macam2 lgi la...
sebab tu aku nk crita satu persatu..
xde la serabut sangat...
so,
part 1 ni kira intro je..
hehehe...
aku penat sangat sbb tu agak kurang rajin sikit nk meneruskan kisah benar ni..
hahaha..
nnti bila masuk part 2..
aku kena wat cabut undi nk pilih topik mana terlebih dahulu..huhu..
apa2 pn..nntikan...nitez!

Sunday, October 31, 2010

JODOH : JANGAN MERCARI TERLALU SEMPURNA!

KITA...manusia biasa yang tak sempurna..manusia yang tak pernah lari dari melakukan kesilapan...di uji dengan pelbagai cubaan dan dugaan...

KITA..manusia yang lemah...yang cuba menguatkan iman...yang cuba berubah untuk sentiasa dekat...dekat dengan pencipta...Ya RABB!

AKU...seorang wanita...yang cuba berubah...menjadi seorang yang sedikit sempurna....untuk seorang LELAKI yang aku cinta..dengan harapan cintanya membawa kepada cinta Yang Maha Agung..

AKU.....seorang hamba..yang terlalu banyak melakukan kesilapan..yang sentiasa lalai dengan keindahan duniawi yang penuh dengan tipu daya...

YA ALLAH...aku semakin menjauh...jauh dariMU..aku semakin lalai dengan hiburanMU ya ALLAH...

"Ya ALLAH..Engkau berikan lah aku kekuatan..ketabahan..dalam menerima qada' dan qadar yang telah Engkau tentukan...Engkau berikanlah petunjuk dan peliharalah hubungan kami agar kami sentiasa dekat denganMU...amin.."


Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.

Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....

~renungan bersama~

Friday, October 22, 2010

Nak Tips!!!

hye korg...
di tgh2 mlm yg dingin ni...
sedih!!!!!!!
sape2!
boleh x bg tips2 :
1. kurangkan sensitif
2. kurangkan merajuk
3. kurangkan manja
huhu....
rimas dgn perangai sendiri!
susah jd org yang terlalu sensitif... =(
susah jd org yg cepat merajuk... =(
susah jd org yg terlalu manja.. =(
tgk sekarang...
niesa xleh tdo dlm keadaan merajuk....
nk tnggu org pujuk...
sampai esok pagi kot....
nk pujuk dri sendri xreti plak...ehe....
blog ni gak la jg mangsa luahan hati....
dh cuba nk jd lebih matang...
tp xtau cm ne lg nk wat...
sikit2 nangis...
nangis..nangis dan nangis...
niesa = congek
tension la....
dengan esok test law g...
final utk tamadun islam...
sekarang ni GERAMJI!
rindu + sedih + tension + pening = ???
arrrgggghhhh!
xtau nk ckp ape lg..
skang ni tgh serabut!!
please help me... ='(

Wednesday, October 20, 2010

~ TaLam 2 MuKa ~

Kalau tgk tajuk entry pn korg dh tau kan apa yg niesa nk ceritakan....
peribahasa hari ini :

Talam dua muka bermaksud :
1. Orang yang berbuat baik kepada dua pihak yang bermusuh.
2.Berbuat baik dihadapan orang sedangkan dibelakang mengumpat atau memaki hamun.

well..lumrah hidup...dlm kehidupan ni mesti macam2 ragam org yg kita tgk...ada yg muka tembok,batu api n yg pling niesa xsuka talam 2 muka..depan kta bkn main baik lagi eh...blakang kita...amboi...pijak semut pn xmati tu....apa lgi klau talam 2 muka tu kawan kita sendiri...isy!isy!
nasib baik masih ada sedikit kesabaran untuk tahan dgn apa yg talam2 tu buat...ingat kata2 ustazah ku syg..."setiap kali mereka buat fitnah,kutuk mengutuk,hina menghina niesa' & niesa memaafkan kesalahan dorg...setiap kali tu la credit pahala masuk ke akaun niesa..."wahh... terima kasih talam2 semua..korg buat la apa yg korg suka yg penting sekarang ni niesa hepi dgn Mr.H!!hahaha...

" Cakap sahabat yg jujur lebih besar harganya daripada
harta benda yg diwarisi dari nenek moyang"
(Saidina Ali)

---> buat sahabat yg terchenta..."Qama a.k.a Kak Nur,Nameng & Yenn" thanks babe!!korg sahabat yg paling setia dan yg sentiasa memahami...LoVe U all sO mUch!!MMuuuaaaxxxx!!

Monday, October 18, 2010

RiNdu sGT!!

nite semua..
malam ni sedih gilerr!!
aarrrgghh!
dah la rindu!
dah bape hari xcakap thru fon...
bila malam ni dh ada masa...
benda len plak ganggu!
eeeeee!!!!!!!!!!
sedihH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
benci!benci!benci!
benci jd org sensitif mcm ni!!
help me please!!
xsuka!xsuka!xsuka!
rindu sgt2 kt awak tau....
hemm....
sori sebab wat awk tambah tension...
8'(
I MISS U SO MUCH.....!

Tuesday, October 12, 2010

~GeMbiRa!~

salam guys!
hahaha.....
pengumuman!pengumuman!
hadirnya saya disini...
ingin menyatakan...
pada hari ini...
masa ini...
ketika ini...
dan di saat ini....
KHAIRUNNISA BINTI DAHALAN
tersangat la gembira...!!

setiap masa senyum memanjang...
hati sentiasa gembira..berbunga-bunga....
pagi,petang,siang dan malam...
tidak tergambar kegembiraannya....
hheee.....(^_^)

semoga kegembiraan ini berkekalan...
amin..amin~
wahai MR.H.....
again & again.....
thanks a lot yah!
LOVE U SO MUCH!!!ehe....(^^,)


Sunday, October 10, 2010

selesai...

salam guys..
fuhh....baru ada kesempatan nk update blog...
bz!bz!bz!
pastu penat!penat!penat!
last program dh settle last friday..
ALHAMDULILLAH...
so now...
focus on final exam xlama lg...
OMG!
ada beberapa minggu je nk prepare...
nk study hard or study smart eh?ehehe....blh plak tny...
to MR.H thanks yahh!
thanks sbb wat org happy w/pun tension ngan program....
thank a lot!!!

hari ni pn agak kepenatan..
pagi tdi g bbq ngan membe....enjoy la jugak...
al-maklum la..sem depan smua nk g praktikal...
so tkt xleh jumpa dh....
huhu...MR.H....5 bln ++
xleh nk tgk senyuman dia.....
rindu gile nanti....
hopefully xlupa kt org cni....=(

xsabar plak nk balik Bintulu....!
huhu...dh tu hati ni rasa nk balik...rasa nk tinggal...
berat plak nk tinggalkan MR.H....ehe....
xpe2....ape ssh...sng2 belah 2 ati..
satu tinggal satu lg blah...
ehe...
sanggup???
oh tidak!!!!!!!
"Berkhidmat Untuk Negara"
Yang Benar ,
Wirawati Khairunnisa Binti Dahalan...
hheee....(^_^)

Sunday, October 03, 2010

~tAk sIHaT~

salam sahabat2 yg disayangi...hikhik...niat mlm ni ialah utk menghupdate aq pnya blog..tp xksampaian sebab aq rasa agak kureng sihat la plak...huhuhu...gastrik + pening + tension = @dasjnnrs!m11!
( niat mlm ni nk ubah penggunaan membahasakan diri dari AQ --> Niesa..hikhik..disebabkan kepala hotak ni tgh blank...ntah ape2 yg diluahkan melalui jari jemariku ini...)sampai disini sahaja buat mlm yg penuh dgn ketakutan,...??errkkk??ape2 la..senyum sokmo!hahaha...nitez!

Wednesday, September 29, 2010

GERAM!!!!

hello!!please la blh x jgn wat aq geram!!dh lama sgt sabar ngan perangai ko tu...huh!!tau la ko tu byk peminat!semua lelaki leh jd kwn ko!tp jgn wat aq xde harga diri ok!if ur fren nk tny psal aq pn so wat???!xkn tu pn nk jeles!aq pn xhingin la nk berkawan ngan kwn2 ko tu!!semua benda nk jeles...cemburu buta x habis2...sentiasa nk kt atas supaya org leh tgk ko..ape barang klau nk publisiti murahan cm tuh!if my fren blh jd kwn ko..ADA AKU KESAH ur fren x bleh jd kwn aq??lantak ko la wei...aq pn xde la desprate sgt nk kenal ngan kwn2 ko tuh...byk lg kwn aq yg lbh baik dr kwn2 ko...aq single..xde pakwe not mean aq xlaku!abis ko tu ade pakwe tp xreti menghargai kira laku sgt la yek??!cari bila perlu je!org mcm ko nasib baik ada org nk kwn!bertambah2 dosa aq mlm ni...huh...klau aq simpan lama lg nih...alamatnya tinggi menggunung la dosa aq dpt n penuh sebakul la pahala yg ko dpt...thanks a lot "FREN"!

~ KeSEpIaN ~

hari ni rajin plak aq nk update aq nyer blog
org ckp bila mulut dah xberbicara
jari mula berkata-kata
kenapa dgn aq?
miss my family so much larr.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
rindu kt mak!
rindu kk ayah!
rindu kt all my siblings!
rindu kt putih!
rindu kt buncit!
rindu kt jambu!
rindu kt semua...!


~ my beloved family ~

bila la aq nk berdiri di atas kaki sendiri ni..
aq rindukan bebelan ayah aq...
aq rindukan leteran mak aq..
aq rindukan karenah adik2 aq yang nakal..
aq rindukan panggilan anak buah aq utk aq...huhu...
aq rindukan semua yg ada kt rumah aq...
rumahku syurgaku la ktekan...

*********

aq xsuka keadaan kt hostel aq
aq xsuka situasi kt poli aq
w/pun ada masa2 yg sgt menyeronokkan..
rindu masakan mak aq
~ sigh ~

MISS THEM SO MUCH!!!

pEnCiL BoX PINK!


~ini al-kisah pencil box pink aq~
BIODATA DIRI :
~ nama : bobox pink ~
~ umur : 1thn 2bln ~
~ tu la pencil box kesayangan aq..hehe ~
~ aq pkai sejak aq mula2 masuk poli..~
~ jd skarang dh 3 sem aq pkai..ahaks..~
~ mmg dh berkaratz sgt dh pn..ehe...~
~ da only 1 dlm kelas aq DAT3/s1 tau.. ~
~ paling bising dlm kelas..haha... ~
~ boleh mengejutkan org yg tgh sedap tdo ~
~ wat ketuk kpala kwn yg gatal2 usik bobox aq..ehe...~


~ siap bertingkat lgi tu...hahaha...~

hari ni bobox wat hal..
ganggu org tgh quiz..hikhik...
silap tuan dia gak..
sbb nervous jwb quiz bukak bobox pn menggeletar tgn...
hikhik...jgn mrah bobox..
klau marah nnti kena buang....hahaha...
bobox wat bising....
tuan kena marah ngan kengkawan....
hikhik...
tapi bobox bising wat kte ketawa smpai nk pecah perut..
hahaha...
xpe bobox...bobox chomel....
simpan jd kenangan....
xkan buang bobox...(^_^)



~ bobox pink ~

Tuesday, September 28, 2010

pUrPlE!!

Jubah PurpLe aq..hihi...8)


entry hari ni...
sepatutnya aq update blog aq semlm...
tp disbbkan mataku yg xtertahan...
ngantuk yg teramat sgt sbb xckup tdo..
jd baru hari ni aq lh update aq nye blog..

ini kisah semalam...
semalam hatiku berbunga-bunga....
bunga apa?korg rasa??haha...
tp 1 bunga aq black listkan ek...
bunga taik ayam...hihihi...
bunga-bunga cinta??mayb...
bunga-bunga riang??mcm budak2...
apa2 la eh...

knapa hatiku berbunga??
sbb aq pkai purple..
sbb pkai purple..
peberet kaler someone...
bermulanya cerita................

28/09/2010(selasa) - aq bgn dgn malasnya..hari yg agak cerah...hari tu aq mmg penat + pening sbb mlm tu aq tdo lewat sgt sebab perlu siapkan power point..aq ada presentation tamadun islam...mmg niat aq nk pkai jubah purple minggu lepas dh..g pn aq kan present..msti la nmpk anggun seperti seorg wanita yg berkerjaya..wah...ehe..insyaALLAH cita2 akan tercapai..amin~
pagi tu aq agak bersemangat(hari2 ayat skema...haha..)pg ke kelas dgn harapan dia akan tgk aq...or aq akan terserempak dgn dia...tp disbbkan kelas dia awl..so tak kesampaian la hajat aq ni...haha...dh tu aq terpaksa patah balik g bilik sbb nk ambik brg yg tertinggal..mmg ada hikmah gak brg aq tu tinggal..nk tau sbb pe??sbb otw aq g kelas dr jauh dh aq nmpk dia tgh baik pnya bersembang ngan membe dia...tp malangnya dia xnmpk aq kt bawah tu kot...xpe2...ada peluang lagi....time kelas ubs aq hbiskan latihan sepantas kilat spya aq ada masa nk jmpa kekasih aq..(solat ok..ehe...)sbb kelas aq time tu full 9pg-5ptg...giler xde gap langsng...apa2 pn...otw nk balik bilik plak..aq ternmpk dia yg baru kelua dr msjid..apa lg..mula2 nk sms je..tp lambat sgt aq trus call...giler xcited....dgn perasaan yg nervous aq tnggu dia kt dpn masjid spaya dia lh tgk aq...ehe...malu giler...dia klua je..aq terus lambai dgn muka tak malu....haha...senyum...dr jauh dh aq tgk dia senyum..aq pn..smpai ke bilik senyum smpai ke telinga....haha...tp pertemuan xsmpai setakat tu je...pkul 3 aq ada kelas g..dia plak xde dh..ingtkan dia dh balik bilik..firasat roomate aq mmg bgs..dia ajak g kelas awal...aq pn ikut je la...alih2...dia kt atm..hepi giler aq dowh...hakhak...
tp apasal lak gna firasat roomate aq??hahahaa...time tu aq cuba control ayu sebaik yg mungkin...hehehe...tp x menjadi la plak..wat malu je...tgk dia senyum dh menggelabah...aq pn cover ar senyum balik n gelak2 ckit...hihihi...bkn pe..ssh tau nk tgk dia snym nih..ibarat senyummu begitu berharga...hikhikhik..at last dlm 1 hari tu aq lh gak tgk dia snym w/pun dlm masa yg singkat....I LOVE IT!!hehehe...

--> apa2 pn semlm hari yg paling hepi aq rasa...dalam ingatan time pakai jubah purple..ehe..

Friday, September 24, 2010

~LoVe or HaTe~


" Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya.
Jangan pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya."

Salam semua pembaca..entry aq kali ni nk luahkan perasaan aq yg entah brapa lama aq simpan..
aq bukan nk kan simpati..tp drpd aq simpan baik aq kongsi...kurang la sikit beban perasaan aq ni...
aq xkisah brapa ramai yg baca entry aq ni...kalau xde langsung pn xpe gak...
(aq xsedia lg nk bg dia baca entry ni..tp aq akan bg gak dia baca...hehe...)

" Cinta itu apabila anda bertemu dan membuat pilihan yang tepat"
aq ada kenal sorang lelaki ni...mula2 aq nk anggap dia sebagai kawan je...xlebih dr tu...
dia seorang lelaki yang agak beragama gak la...kira ada ciri2 lelaki soleh la ktekan..
(sapa yg xnk dpt suami soleh kan??klau aq la...bersyukur la sgt2 klau dpt..hihi....)
aq pn xtahu knapa la aq boleh suka ngan dia ni...tp klau suka je xpe la kan?xkisah la sgt...
cuma aq tkt perasaan aq lebih dari suka..tu dh dalam zon bahaya tu...

cerita pnya cerita...
cam ni kisah mulanya aq perasan dengan perasaan aq...
(pelik sungguh entryku ini...haha...skema tol..isy!hheee~)
dulu masa aq mula2 kenal dia..aq dh tanamkan dlm diri aq..yg aq xkan jatuh cinta!
(wah..semangat gitu...ehe...)
aq ckp cm 2 sebab ada 2 reasons :

1) time tu aq kira baru beberapa bulan break up ngan boy aq...
2) time tu gak aq rasa dia ada makwe...xkan aq nk jd pmpuan bodoh kot..tidak3!

di awal perkenalan kami pn awal2 dh kena fitnah...byk gak cubaan dan dugaan aq kenal ngan hamba ALLAH ni...ehe...x kisah la...dh nmanya cobaaaaannnn...(intonasi filem P.Ramlee ye..ehe....) time tu tipu la klau aq ckp aq xsedih kan...sbb lepas kes tu je...dia trus x sms ngan aq...tp Alhamdulillah la..kte org baik semula...ehe...(hepi sesgt tau..)pas tu kte org mula rapat bila datangnya Ramadhan...(rapat ker yek??bg aq rapat la sbb sll gak kot aq msg ngan dia..dan apa yg pling pnting dia la yg jd alarm aq bgun sahur..terima kasih kt dia...)hari2 aq jd hepi..kdg2 tu bila dia bgnkan aq x sedar2...al-maklumla...tidur mati...haha...penat ye...sbb tu xsedar2...(ayat cover..hikhikhik...)bila xbgn lgi tu dia akan call aq..part call tu aq suka sgt..haha..sbb aq suka dgr suara dia..ehe..sssshhhhhh...klau dia tahu msti aq malu...ehe...kdg2 tu lepas dia letak je..aq akan senyum sorg2...mata ngantuk pn jd x ngantuk...haha..teruk betul kan?aq ni plak bila dh snym boleh x ingt dunia..penah gak satu hari...roomate aq perasan yg aq ni senyum sorg2 lepas ckp thru da fon...sampai terkantoi tu...ehe..to my roomate...jgn ngade2 nk bukak kesah rumah tangga kta eh...haha...bahaya....klau boleh nk sesgt sembang lama2 ngan dia..tp malu ar...mana nk taruk muka ni nnti..

tu kisah bulan Ramadhan..
ni plak kisah bulan Syawal...lain plak critanya pd bulan ni...
tiba2 satu malam yg hening..aq termenung sambil dengar lagu jiwang
lagi la berkaratz...haha..ape la..ayat mainkan peranan yek...ehe...
malam tu aq mula terfikir...
why?kenapa?kenak?
~ bila dia xmsg aq je..aq msti risau..aq msti fikir mcm2 yg negatif psal dia..
~ bila dia x tegur aq or wat2 xkenal aq,aq msti rasa kecik hati..
~ bila aq nmpk dia sembng baik ngan classmate dia...msti aq jeles..marah..
~ bila aq nmpk dia dr jauh aq msti snym sorg2..hehe..mcm dia
prasan pn aq senyum kt dia...
~ bila dia dpn aq..tiba2 ada yg berdegup kencang..nk tahu apa?jantung aq..
~ bila mulut aq cakap aq benci dia..hati aq mesti ckp aq syg dia...
~ Bila aq cuba lari dr dia..aq jd org yg xtentu arah...smua aq wat jd xbetul..

pendek kata aq dh mcm org kena penyakit A...
nk ckp aq jatuh cinta...no way!AQ TAK LAYAK wat dia....
"lelaki yg baik adalah untuk perempuan yang baik"
aq ni xckup baik...sbb tu aq mula hindarkan diri dari dia...
"maafkan kmk k ktk..."
aq cuba berubah..sebab dia...mmg la mula2 aq berubah sebab dia..
tp sekarang ni x..aq dh sedar aq mmg ptut berubah lama....
dulu aq memang suka kat dia..tp aq tkt..mula2 suka..nnti cinta..
lepas tu kecewa dan mula terluka...
korang pn mesti xnak terluka kan??sakit oww..susah nk sembuh...
tapi bila aq baca ayat ni..
"Perasaan cinta bermula dari mata,perasaan suka mula dari telinga.Jadi,jika kita berhenti menyukai seseorang yg kita suka.Umpama kita membuang telinga kita.Tapi jika kita cuba menutup mata kita.Cinta berbuah menjadi airmata.Setiap org akan mengalami ini dalam hidup mereka."---> so?apa yg aq perlu buat??klau aq buang mata dan telinga aq..cacat la aq nnti...
huhu...xnak2....

p/s : klau satu masa lelaki yg aq maksudkan tu baca entry ni..ni pesanan wat dia..
"sori k if entry mek nyusahkan ktk...abaikan jak mun ktk xsuka k??ada last ayat k ktk..
~kita manusia biasa yang pnya hati dan perasaan.Walaupun kita cuba elakkan dari perasaan baru itu,tetapi cinta tetap akan hadir sama ada kita sedar atau tidak.~
(^_^)

Monday, September 20, 2010

Pening fikir pasal cinta…

"Dalam hidup ni,banyak yang kita perlu pelajari.Tapi bila ianya berkaitan dengan cinta,segalanya hadir tanpa dipinta,tanpa disedari.."

Mlm ni aq terfikir…kenapa aq xblh lari dari perasaan ni…perasaan cinta..cinta sesama manusia…berlainan jantina ye..ehe..tajuk utama mlm ni x lain xbukan ialah CINTA…cinta oh cinta…kenapa cinta ni perlu hadir di saat aq cuba untuk lari dari perasaan yg sgt istimewa itu…cinta??orang cakap cinta tu buta…bukan ke kita ni yg buta nak menilai apa erti CINTA yg sebenarnya….

Suka??cinta??semua tu berbeza kan??aq dh baca artikel Suka vs Cinta…artikel tu sgt membantu aq..tp aq masih xdpt tafsir perasaan aq sendiri…pelik kan aq ni…bila bab nk bg nasihat kat org..nk tolong org pasal cinta2 ni bleh plak aq..ntah ape2…bila kena kat batang hidung sendiri…haru..semuanya xkena..tdo xkenyang..mandi xlena..makan xbasah…adoh2…ehe….jiwa kacau jdnya…

"CINTA ibarat pasu antik,ia sukar ditemui & diperolehi tapi mudah untuk jatuh berderai.

Andainya cinta hadir untuk mengecewakan,lebih baik cinta itu tak pernah hadir...”

“ Love is a cycle…when u love u get hurt,u hate…when u hate,u try to forget..when u try to forget,u start missing & when u start missing,eventually u’ii feel in love again…”semua ni mcm dh jd lumrah je..semakin kita benci kat org tu..makin tambah2 plak sayangnya kat org tu…bila ada yg sayang kita…kita plak yg ngade2 xlh terima someone tuh…aduhai…cinta bikin saya pusing daa…

Tak salahkan bercinta asal kita berpegang teguh dgn cinta hakiki…iaitu cinta kpd Rabb..cinta yg xpernah hilang dan sentiasa membawa ketenangan…aq sentiasa baca doa ni..semoga kita semua mendapat pasangan yg soleh & solehah..amin~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...
Seringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan periharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...
????: Forum Sepaku.net - Komuniti terhangat masakini
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu
yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat
membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang
soleh dan solehah...

Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia
dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api
Neraka...

Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin


Wednesday, September 01, 2010

baru 2 hari..

salam semua...hari ni aq bgn dengan mood yg kurang baik...dr bangun utk sahur smpai la pkul 7 lbh aq asyk tatap nset aq...dh 2 hari aq xdpt sms or call dr dia...sllnya dia yg bgnkan aq sahur...tp ni dh msk hari ke2 dia xbgnkan aq sahur...
hurmm...nape eh aq rasa cm ni??dh tu plak fikir mcm2 psal dia...klau baik xpe..ni ade je buruk sangka..tp kan..kte org kawan je..xlbh dr tu...nk ckp aq rindu kt dia...xde la kot..fall in love kt dia?? ohh!no!!tu lg la mengarut....ntah ape2 la....utk mengusir sgala kekusutan yg melanda aq hari ni...
(padahal baru 2 hari X contact aq..hehe..)..aq dgn keblurran menaip ape je yg aq rasa nk taip...cm ne tu??entah la..aq sndri pn xfaham...
Jgn aq kena penyakit dh..nnti aq yg merana..korg nk tau ke penyakit ape??lu fikir la sendri bak kta nabil...hehe...aq harap...2 hari je la penantian aq...jgn la lbh2 eh..xsnggup aq...penantian nk balik kpg pn dh terseksa nih...ada 3 hari lg..hihihi....xsabar tol bdk ni kan...apa2 pn..aq nk ucap kan....

"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI"
MAAF ZAHIR & BATIN.....

Friday, August 20, 2010

Kisah Lama...

memandangkan malam ni aq tiba2 nk layan lagu..aq ni plak ngade a.k.a ngegeh org srwk ckp..
tiba2 denga lagu fav someone yg penah curi hati aq ni...tiba2 plak aq rasa sedih la sgt2...
aq ni kan mmg suka cari penyakit kan..suka sgt seksa hati sendri..

tiba2 aq rindu sgt kt dia...
tiba2 aq teringat kt dia....
tiba2 aq cari dia..
knapa ekk smuanya tiba2...
n tiba2 plak air mata aq mengalir....

"cinta pantai merdeka"
mimpi ape la aq nk layan lagu ni...
padan muka aq!
sedih gila aq malam ni!!!!!!!
aq xsuka bila situasi ni menghantui malam2 aq yg aman damai ni...

Ya Allah Ya Tuhanku...
tabahkan lah hati hambaMu yg lemah ini...
untuk menghadapi mainan perasaan..
dugaan dan cabaran yg Engkau berikan....
amin~

ni la kenangan terindah aq ngan si dia....
gmb ni je yg aq simpan wt kenangan...sedih kan...

malam ni aq nk kongsi 20 perkara membuatkan wanita membenci lelaki..

1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA ‘CUCI MATA’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.


6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

13. PANAS BARAN
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

so,guys..smpai sini je utk mlm ni...aq nk sambung layan prasaan ni..huhu....


Wednesday, August 18, 2010

Liku-Liku Kehidupan


Salam 1 Malaysia!
hye semua..amacam aq nye title?
Liku-liku kehidupan...
tajuk bukan main lg eh..hahaha..
actually hari ni aq nk cerita la kt korg,
serba sedikit kehidupan aq kt Politeknik Kuching Sarawak ni..

niesa-lovecrew.blogspot.com

aQ mula-mula menjejakkan kaki ke Politeknik Kuching ni pada 5 julai 2009..ingat lagi tu..hehe...time tu gak aQ rasa cm sedih sgt2...sebab terpaksa berpisah ngan family(sementara waktu je la..hihihi)..Time aq sem 1 mcm2 yg aq dh rasa & yg paling awl ialah homesick..ehe...lepas kta org MSK (Majlis Suai Kenal) utk jabatan aq je la...dgn rasa minat dan semangat jd junior aq isi borang jd exco kelab...nasib baik kena pilih....hihihi...bertambah lagi dah pengalaman aq...dlm masa yg sama aq join plak Lujnah Penerbitan..tu yg RAPI(Rakan Pusat Islam) yg ditawarkan la kpd freshie2 cm kte org...tp memandangkan aq sebok ngan exco kelab..aq xde masa nk g meeting LP tu..tpaksa la aq quit..tp scra diam2..hihihi...Bila tiba bulan Ramadhan plak..ari2 berbuka ngan maggie..(time tu mkn smbil mengalirkan
air mata..)hahaha..tp tu pengalaman la...spaya aq lh berdikari..xpe2..



ni la aq masa sem 1..aq yg pakai tudung pink ok..ehe..
sebelah aq tu membe aq..mardiah..

niesa-lovecrew.blogspot.com

sekarang ni dh Setahun,sebulan dan 14 hari aq kt sini..nasib baik aq malas nk kira jam,minit & saat aq kt poli ni..klau x jenuh la oi...ehe....sekarang aq tgh menhitung hari nk bali Bintulu..ada 17 hari lg..kira2 dlm 2 mnggu lebih..yaahhhoooo!!nk balik!xsaba la..rindu kt family!rindu kt bear2 aq!sejak aq berada di semester yg ke3 ni...byk gak aktiviti aq join...ehe...korg nk tgk ker gmb2 aq??haha..no problem punya..ni yg aq nk share2 ni..sharing is caring rite??jgn share pakwe dh...hihihi....


ni masa aq g kursus kepimpinan exco..
kt east valley camp,serian..lawa gila tau tmpt dia....


ni plak kta org ada pertandingan Futsal tertutup JP..
nk tau x kta org dpt nombo brapa??hahaha...JUARA ok..ehe....


ni la gmb kelas aq..hihi...DAT/S1....(3 je hero ye..tu pn dh berpnya..haha)


anak2 dara DAT/S1..haha...


ni masa exco2 JP g anta sumbangan ke rumah mangsa kebakaran
kt Asajaya Kota Samarahan...ehe...

klau korg nk tau...pengalaman aq yg paling best...& mmg aq xkan lupakan ialah.....jeng3..ehe..

anta sumbangan tu naik lori!!hahaha....mmg lawak giler ar...
dh pakai cantik2..alih2 kena naik lori...jatuh saham aq...24 jam aq gelak kt atas lori tu..
tp apa2 pn kta org enjoy tau...dpt menghirup udara yg segar & xsegar...hohoho...

hahaha...byk kan aktiviti n pengalaman yg aq dpt semenjak jd student ni...tu semua yg sempat aq ceritakan la..ada byk lg sebenarnya...tp klau aq nk kluakan semua t xpasal2 penuh 1 page ni..hihi...segala kenangan pahit & manis kt Poliku ni dh tercoret dlm kotak memori aq utk aq cerita kpd anak2 dan cucu2 aq nnti...hehehe...berangan plak dh...renung2....ehe..

Saturday, August 14, 2010

Facebook | My Photos - Wall Photos

Facebook | My Photos - Wall Photos

menyakitkan!!

Arrrggghhhhh!!!Nasib baik la hari ni bulan mulia...klau x..dah lama mulut aq ni kasi ayat yg power2 kt ko tau!org zaman sekarang ni..mmg suka ambik kesempatan atas kebaikan org...sabar..sabar..sabar n sabar!lagi banyak yg aq taip..mkin kurang la pahala aq..bagus...mmg pandai pilih time...aq sukaaaaa la sgt2...!xpe2...SABAR lagi...

Wednesday, August 11, 2010

Pesta Niaga JP Poliku sesi Julai 2010 "Go Green!"


05/08/2010 --> Tarikh yg dak2 JP tnggu2 dimana dorg akan berniaga,membeli-blah n yg paling best cuci mata...hakhak...hari tu gak hari2 tension wat exco2 kelab sbb kena incharge mcm2 aktiviti...tp disebalik ketentionan kta org...adalah kegumbiraan yg teramat sgt sbb leh enjoy!hahaha..seblm pesta niaga tu mmg byk la keje last minute yg kena wat...al maklumla...ada gak yg xreti2 nk wt keja...hampeh!1st time xtdo sebab nk siapkan movie utk tayangan time perasmian...dh bg keja kt aq last minute...apa2 pn nk wt cm ne la kan..dh t/jwb aq...wt je la...byk gak peristiwa2 yg terjadi...haha..tp part yg aq paling suka bila time2 nk ambik gmb..haha..kt mne2 je msti ada muka aq ni haa...mmg muka xmalu langsung...hihih..

tgk...asal aq nk bergamba je ada je yg nk enterprem...time tu aq rasa cm artis la plak..fuiyoo...byknya peminat...hahaha...xde la..tu semua senior2 aq..ada gak la yg aq xkenal...time tu mmg gila ar..x abis2 muka aq ni kena shoot ngan membe2 aq yg mmg photographer...


Tgk la gelagat dorg..amacam??ada yg berkenan dihati??hahaha...thanks kt dorg sbb tangkap gmb aq byk2!!hihihi...


byk gak aktiviti kta org wat time tu..rugi tau bdk POLIKU yg xmelawat Pesta Niaga ari tu..hehe...aq ni hepi bkn sbb pe..sbb suka sgt kejar camera..nmpk je mmg kena pose ckit la..ckit ke byk eh??hihi..


classmate aq dr kiri:shim,zie,tania n aq sendri niesa!hehe..




dr kiri : nurul,hajar,AQ ler..hehe...,julie

hahaha..mcm2 kan aksi kte org time Pesta Niaga..ada byk lg tau..hehehe..aq postkan mna yg mampu je..ni haa..ada lg..muka aq ni ada kt mna2 je..hehe..




haa..tu plak gaya aq yg tgh bjln cari mkn...hihihi...tu la keja aq..xde keja
merayau...sambil2 tu cuci mata..hehehe..jgn marah haa...



Peerrhhhh!mmg sedap air yg aq minum tu...hanya dijual digerai kta org eh..sem dpn xjumpa la korg..klau nk..tnggu sem 5 ea..."7 Elephant seasons 3"...hehehe...


dimana ada lensa disitu ada aq..tidak mengira tempat dan masa..hehehe....



haha..macam2 gaya..background..semua ada...mmg gila la aq ni bila bab2 nk kejar cam..ehe....

apa2 pun Pesta Niaga yg bertemakan "GO Green" kali ni mmg gempak la..w/pn berlangsng selama 2 hari je...ok la gak..ada gak profit yg kta org dpt..to all exco2 JP congrats guys!!!Good Job w/pn ada gak yg xbrapa menjadinya..hehehe...apa2 pn we ar da best family of JP!yeahhh!GO GREEN!!Syahunk korg semua tau!!ingt tarikh ni 5&6 Ogos 2010(Bumbung Hijau POLIKU)


ini semua akan jd kenangan wt aq n x akan dpt dicari ganti..kenangan paling manis wat aq n kawan2 semua...